به گزارش هنر آنلاین ، کتاب «فریاد کوه؛ نگاهی به زندگی و زمانه حضرت علی (ع)» نوشته افسانه شعبان نژاد به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفتم رسیده است.

این کتاب با محوریت زندگی حضرت علی (ع) منتشر شده و حیات امام اول از بدو تولد تا زمان شهادت‌شان را در بر می‌گیرد؛ همچنین مختصری از حضور ایشان در جنگ‌های بدر و احد را بازگو کرده و دلاوری‌ها و شجاعت‌های ایشان را به تصویر کشیده است و نویسنده این اثر راوی روایت‌های متفاوتی از حیات فاتح خیبر از بدو تولد تا زمان شهادت ایشان است.

«فریاد کوه» از شش فصل تشکیل شده است و نویسنده در نگارش آن واقعیات زندگی آن حضرت را با صناعات ادبی و کمی هم تخیل درآمیخته تا بتواند نوجوانان را هرچه بیشتر با زندگی امام اول (ع) آشنا کند. در واقع نویسنده با جملاتی کوتاه راوی روایت‌های متفاوت از حیات وصی رسول خدا (ص) است. فصل اول با تولد امیرالمومنین (ع) در کعبه آغاز می‌شود و تا شروع زندگی ایشان با حضرت فاطمه زهرا (س) دختر رسول خدا (ص) ادامه دارد. فصل ششم نیز با عنوان «کوچ» روایتی از سال‌های پایانی زندگی حضرت علی (ع) را در بر می‌گیرد.

 

در بخشی از این سرگذشت‌نامه آمده است:

«علی سپاه خود را منظم کرد. اما باز هم جنگ را آغاز نکرد. باز هم به آن‌ها فرصت داد تا فکر کنند. به گذشته بیندیشند. اما آن‌ها فکر نکردند. روزهای گذشته در آن سوی پل‌هایی که پشت‌سر خود خراب کرده بودند جامانده بود و دیگر هرگز بازنمی‌گشت.»

چاپ هفتم این‌کتاب در ۸۲ صفحه، شمارگان پنج هزار نسخه برای گروه‌های سنی نوجوانان عرضه و به‌تازگی به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آمده است.