به گزارش هنرآنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «دختر کدو تنبل، درخشنگ، استخوان ماهی جادویی، گرگ نامه، ن مثل نظم» از ۷ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی CINEMA.KPF.IR اکران می‌شود.

مرکز تئاتر کانون در هفته پایانی ویژه‌برنامه «۵۰ فیلم در ۵۰ روز» به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پنج فیلم‌تئاتر میزبان کودکان و نوجوانان است.

بر همین اساس فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» تولید سال ۱۳۹۳ به نویسندگی شادی پورمهدی و کارگردانی علی پاکدست درباره خاله پیرزنی است که سال‌های درازی را در آرزوی داشتن فرزندی با تنهایی سپری کرده است. او صاحب باغچه‌ای زیباست که از قضا شبی مهتابی، پری باغچه از دل خاک بر او ظاهر می‌شود و در ازای مهربانی خاله با باغچه، جادویی را به او می‌آموزد که صاحب فرزند شود. این نمایش روز ۷ اسفند به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم‌تئاتر «درخشنگ» تولید سال ۱۳۹۸، به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی، روایت انسان‌هایی است که برای به‌دست آوردن آخرین سیب درخت زندگی، با یکدیگر وارد جنگ می‌شوند. این درخت در کنار زمین بازی دو کودک رشد کرده است. بچه‌ها جنگ را دوست ندارند و تلاش می‌کنند تا به آن پایان دهند. این نمایش روز ۹ اسفند اکران آنلاین خواهد داشت.

فیلم‌تئاتر «استخوان ماهی جادویی»، به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی احسان مجیدی از تولیدات سال ۱۳۹۲ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است و روز دهم اسفند به نمایش گذاشته می‌شود این فیلم‌تئاترکه درباره سارا دختری کوچکی است که با پدر و مادر و ۱۸خواهر و برادرش زندگی بسیار سخت و پر از مشکلاتی را می‌گذراند. یک روز فرشته‌ مهربانی به او یک استخوان ماهی جادویی می‌دهد. این استخوان باعث تغییرهای بزرگی در زندگی آن‌ها می‌شود.

فیلم‌تئاتر «گرگ‌نامه» تولید سال ۱۳۹۲، به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم‌زاده، قصه گرگی است که به دلیل از بین رفتن محیط زیست به آشغال‌دانی پناه می‌برد و با خوردن مواد فاسد دندانهایش را از دست می‌دهد. گرگ از مرغدانی تخم‌مرغی می‌دزدد و از او مراقبت می‌کند تا جوجه شود و بعد آن را بخورد اما جوجه هنگام به دنیا آمدن گرگ را مامان خطاب می‌کند و مهر جوجه به دل گرگ می‌افتد و... این فیلم تئاتر روز ۱۱ بهمن اکران خواهد شد.

آخرین فیلم‌تئاتر از ویژه‌برنامه «۵۰ فیلم تئاتر در ۵۰ روز» اکران فیلم‌تئاتر «ن مثل نظم » تولید سال ۱۳۷۷، به نویسندگی و کارگردانی ناصر آویژه، علی فروتن، حمید گلی و محمد مسلمی است که در چند اپیزود، داستان‌هایی را درباره اهمیت نظم در زندگی به اجرا در می‌آورند. این فیلم تئاتر ۱۲ اسفند اکران خواهد شد.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، ۵۰ فیلم تئاتر از تولیدات با کیفیت ۵۰ سال اخیر این مرکز، در پایگاه این مرکز به دلیل همه‌گیری کرونا، به صورت آنلاین در سایت کانون به نشانی cinema.kpf.ir برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد و مخاطبان با استقبال چشمگیر از این ویژه‌برنامه توانستند هر روز یک فیلم‌تئاتر را مطابق جدول مندرج به صورت رایگان تماشا کنند.