گروه مد  لباس هنرآنلاین: درحالی‌که فصول مد دهه‌ها بر این صنعت تسلط داشته‌اند، این روزها طراحان، مجموعه‌های بی‌فصل بیشتری را در تلاش برای افزایش طول عمر یک مجموعه ارائه می‌کنند. همچنین بسیاری از طراحان در تلاش هستند تا مد سریع را از بین ببرند و مصرف‌کنندگان را تشویق کنند تا به خریدهایی معکوس با روند فست فشن اقدام کنند.

هرچند طی سالیان سال، فصل‌های مد بوده‌اند که شرایط حرکت این صنعت را برای بازه زمانی مشخص در سراسر جهان تعیین کرده‌اند اما تلاش برای افزایش طول عمر لباس‌ها، برخی رویدادها را به سمت بی‌فصلی سوق داده است.

به‌عنوان‌مثال، در طول نمایش‌های اخیر، شاهد ترندهای شگفت‌انگیزی برای فصل بودیم؛ مانند چکمه در بهار و کت‌های سبک در زمستان. ما همچنین شاهد سیلوئت‌های کلاسیک بیشتر و گرایش‌های کمتر به چاپ هستیم تا مشتریان تشویق شوند که بیشتر از یک‌فصل روی مجموعه‌های برندها بمانند.

واضح است که بر این اساس، طراحان به‌جای ترندهای فصلی، اجزای پوشیدنی جاودانه را در کت‌واک‌های خود قرار دهند و از آنجا که مشتریان دنبال کمدهایی هستند که مملو از لباس‌هایی بادوام بیشتر باشد، طراحان با طرح‌های بی‌فصل و بی‌زمان به این تقاضا پاسخ می‌دهند.

در عین حال سردرگمی زیادی در مورد فصول مد وجود دارد زیرا تاریخ انتشار آن‌ها اغلب با آنچه از نام آن‌ها نشان می‌دهد، متفاوت است. در نتیجه هنگامی‌که در صنعت مد مشغول به فعالیت هستید، باید بسیار سازمان‌دهی شده عمل کنید تا بتوانید ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنید چراکه فصول مد از الگوهای سخت و پیچیده‌ای پیروی می‌کنند و طرح‌ها برای موفقیت باید در مسیر آن الگو قرار گیرند.