گروه مد و لباس هنرآنلاین: فروش جهانی منسوجات، ارزش بازاری معادل ۹۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ را تجربه کرده و انتظار می‌رود ارزش این بازار به ۱.۴ تریلیون دلار طی دوره ارزیابی حد فاصل سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ برسد. این ارقام بر اساس گزارش Fact.MR با عنوان «چشم‌انداز بازار جهانی نساجی» منتشر شده است.

تجزیه و تحلیل از میزان تقاضای منسوجات در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در مقابل پیش‌بینی‌های بازار برای سال‌های تا ۲۰۲۳، طبق گزارش Fact.MR نشان می‌دهد در بازه پیشین فروش جهانی بازار نساجی سه درصد رشد را تجربه کرده و ارزش فروش از ۹۹۰ میلیارد دلار در سال نیز فراتر رفته است.

البته که پایان دوره افزایش جمعیت جهانی با افزایش کاربردهای مختلف منسوجات در حوزه‌های مختلف همراه بوده و نه تنها میزان تقاضا کاهش نیافته که شاهد افزایش در این بخش نیز بوده‌ایم. صنعت نساجی عمدتاً در زمینه طراحی، تولید و توزیع موادی مانند نخ و پارچه فعالیت می‌کند. بافندگی نیز تا حد قابل توجهی برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات صنعت مد و حوزه پزشکی مورد توجه قرار دارد.

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در حالی که تقاضای محصول در چندین صنعت متوقف شد، بالا رفتن میزان توجه به مسئله مراقبت‌های بهداشتی با افزایش تقاضا در بخش منسوجات همراه شد و با تکیه بر افزایش روزافزون نرخ بستری در بیمارستان‌ها، کارکنان و بیماران به طور یکسان ملزم به پوشیدن لباس‌هایی بودند که از انتقال ویروس جلوگیری می‌کرد؛ از جمله ماسک صورت، دستکش و تجهیزات محافظ.

نفوذ پلتفرم‌های آنلاین برای فروش و توزیع کالاهای تولیدشده در حوزه منسوجات طی سال‌های اخیر نیز موجب افزایش تقاضا شده است. علاوه بر این، نیاز جوامع گوناگون برای تولید پوشاک متنوع در صنعت مد میان تمام گروه‌های سنی روز به روز بیشتر و بیشتر شده و همین امر بالا رفتن میزان فروش محصولات صنعت نساجی را در پی داشته است.

همچنین روند رو به افزایش استفاده از منسوجات هوشمند مانند الیاف نوری، فلزات و پلیمرهای رسانای مختلف که با محیط در تعامل هستند، چهره صنعت نساجی را تغییر داده است. این منسوجات هوشمند به شناسایی و واکنش به محرک‌های فیزیکی مختلف کمک می‌کنند.

بر این اساس، انتظار می‌رود طی دوره پیش‌بینی در حد فاصل سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲، فروش منسوجات از ۱.۴ تریلیون دلار در سال هم فراتر رود.