به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، معاون فرماندار فاروج دوشنبه در آئین آغاز به کار نخستین آموزشگاه موسیقی این شهرستان گفت:موسیقی مقامی خطه خراسان نمایانگر رشادت ها و پیشینه و تاریخ گذشتگان این مرز و بوم است.

صادق تیتکانلو با بیان اینکه موسیقی مقامی و سنتی این خطّه سرشار از محتوای هویت فرهنگی و اجتماعی قومیت های مااست، افزود: نباید بگذاریم ذائقه مردم از موسیقی اصیل سنتیمان روی گردان شود که اگر این واقعه رخ دهد فرهنگ و تاریخمان تغییر می کند.

وی با اشاره به نقش فعالیت های هنری در توسعه فرهنگ هنر شهرستان، افزود: خوشبختانه ظرفیت خوبی در حوزه هنری به خصوص موسیقی مقامی فاروج وجود دارد که باید از این استعدادها در راستای ماندگاری و توسعه موسیقی مقامی استفاده شود.

وی افزود:ثبت موسیقی مقامی شمال خراسان به عنوان اثر فرهنگی در سازمان بین المللی یونسکو نمایانگر اهمیت این هنر اصیل است که باید در راستای تقویت آن تلاش شود .

تیتکانلو افزود: امیدواریم با راه اندازی این آموزشگاه شاهد تربیت هنرمندانی باشیم که با خلاقیت هایشان در موسیقی سنتی با حفظ هویت آن، نوآوری داشته باشند تا این هنر اصیل و زاینده در مسیر رشد قرار گیرد .

رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان فاروج هم با اشاره به اهمیت فعالیت های هنری در شهرستان افزود: خوشبختانه ظرفیت خوبی در حوزه هنری به خصوص موسیقی مقامی شهرستان وجود دارد که باید این استعدادها به سمت شکوفایی و پیشرفت سوق داده شوند.

جواد نظری اظهار کرد: مظاهر حدادیان، از هنرمندان موسیقی مقامی شهرستان دارای رتبه های برتر استانی و کشوری در این حوزه است و امسال با پیگیری صورت گرفته توانست از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت یک ساله دریافت کند.

آموزشگاه آزاد هنری نغمه های شاه جهان با مدیریت مظاهر حدادیان در رشته های دوتار،کمانچه،تنبک و دیگر سازها فعالیت خود را به طور رسمی از دوشنبه سی ام مرداد ماه آغاز کرد.