به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، اکبر صحرایی نویسنده از انتشار مجموعه طنز جدید خود در دو جلد از سوی انتشارات جمکران خبر داد و گفت: قهرمان اصلی این مجموعه جدید طنز من «شخصیت عباس خروس» است که از خاطرات رهبر انقلاب گرفته شده است.

وی ادامه داد:‌ داستان عباس خروس را به نقل از مرحوم احسان‌بخش امام جمعه رشت همه شنیده‌ایم‌، در دوران تبعید رهبر انقلاب در سال‌های ابتدایی دهه 50 به رشت و انزلی،‌ فردی بنام «عباس خروس» به تحریک رژیم موجب اذیت و آزار برای رهبر انقلاب و خانواده ایشان می‌شود،‌ بعد از انقلاب و در دوران ریاست جمهوری رهبری در سفری به رشت می‌فرمایند که چنین فردی را پیدا کنید و بیاورید،‌ وقتی این فرد به محضر رهبری می‌آید تصور می‌کند رهبر انقلاب حکم اعدام او را خواهد داد، اما رهبری با آغوش باز از او استقبال کرده و با او حال و احوال می‌کند.

صحرایی گفت: من این شخصیت را که بعد از برخورد رهبری متنبه شد،‌ در این مجموعه به جبهه بردم و داستان‌هایی را با محوریت این شخص خلق کردم. جلد نخست این مجموعه با عنوان «راز عباس خروس» و جلد دوم با عنوان «مورچه انتحاری بولدانگ» منتشر خواهد شد.

وی گفت: این مجموعه نیز مانند مجموعه «دار و دسته دارعلی» در قالب طنز دفاع مقدس است و پیش بینی می‌شود که در مجلدهای دیگر ادامه یابد.

*تسنیم