گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: پیشکسوت رادیو شنوندگان این رسانه را بسیار وفادار خواند و اعلام کرد: امروز آمارها نشان از بازگشت مخاطبان رادیو دارد و قشر جوان نیز جذب این رسانه شده‌اند.

عباس محبی، بازیگر رادیو و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار هنر آنلاین، در خصوص جایگاه رادیو میان مردم گفت: رادیو حال و هوا و شنونده‌های خود را دارد و با وجود آنکه انبوهی از شبکه‌های مختلف هجوم آورده و مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌اند، شنوندگان رادیو بسیار وفادار و از میان یک قشر خاصی که اهل تامل و تفکرند، هستند.

وی با بیان اینکه شنوندگان رادیو در برنامه‌ها به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود هستند، عنوان کرد: رادیو در هر حال، هر زمان و هرمکانی می‌تواند همراه افراد باشد و هم راستا با فعالیت‌های روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

این پیشکسوت رادیو با اشاره به اینکه اجرای برنامه در رادیو مستلزم دکور، نور و گریم نیست، اظهار کرد: در برنامه‌هایی رادیویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان برنامه‌ای جذاب ارائه کرد و این شبکه توام با خیال‌پردازی و تخیل کار خود را پیش می‌برد.

محبی با تاکید بر آنکه در گذشته تفریحی جز رادیو و سینما وجود نداشت، گفت: در سالیان پیش دسترسی به تئاتر و تلویزیون وجود نداشت و حتی مردم به سختی به روزنامه دسترسی داشتند؛ از این رو نیازهای خود را در رادیو پاسخ می‌دادند.

وی هر برنامه‌ای که در رادیو ساخته می‌شود را دارای یک تیم خاص خواند و عنوان کرد: هر بخش دارای نویسنده، کارگردان و گاه بازیگر و... است و برای هر برنامه‌ای که به مرحله ساخت و به گوش مخاطب می‌رسد، زحمت زیادی کشیده می‌شود.

این پیشکسوت رادیو با بیان اینکه شاید با وجود شبکه‌های جدید در فضای مجازی مردم به پاسخ‌های مستندگونه برسند اما توام با هنر نیست، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در میان مخاطبان رادیو ریزش چشمگیری را شاهد بودیم، امروز اما آمارها نشان از بازگشت مخاطبان رادیو دارد و قشر جوان نیز جذب این رسانه شده‌اند و در پخش زنده پیامک‌ها و تماس‌های بسیار زیادی را دریافت می‌کنیم.

محبی در ادامه عنوان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 11 در رادیو فرهنگ در برنامه «هفت کوچه» به صورت پخش زنده درحال اجرا هستم. همچنین در برنامه «صبح جمعه با شما» نیز حضور دارم و در قسمت نمایشی برنامه «نیشتر» که از رادیو سلامت پخش می‌شود نیز اجرا دارم. با این حال طی برنامه‌ریزی‌هایی که برای ارائه ایده جدید در دستور کار قرار گرفته، مقرر شده است در رادیو نمایش نیز پخش زنده داشته باشیم.

وی با اشاره به فراموش شدن پیشکسوتان این رسانه گفت: مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش، جواد ساری‌اصلان پیشکسوت عرصه رادیو و گوینده جانی دالر و دیگر پیشکسوتان این عرصه به دست فراموشی سپرده شده و در بستر بیماری هستند. همچنین مرتضی تبریزی کمدین و بازیگر ایرانی و گوینده باسابقه رادیو در برنامه پرمخاطب «صبح جمعه با شما» نیز چندی پیش در بستری بیماری بود و درگذشت.

این بازیگر رادیو و تلویزیون افزود: این نوع فراموشی در آینده گریبان ما را هم خواهد گرفت؛ با این حال اما انتظار می‌رفت بیش از این به چنین افرادی رسیدگی شود و پیشکسوتانی که سال‌ها در این عرصه خدمت کردند، فراموش نشوند.