به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، علی مرادخانی صبح امروز 11 مردادماه در دیدار با استاندار خراسان شمالی، ضمن تاکید بر ارتقای فرهنگ جامعه و سرمایه گذاری در این زمینه با همت همه مسئولان و دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: باید در همه استان ها، اعتبارات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش یافته و مشکلات مالی آن ها مرتفع شود.

وی با بیان اینکه  لازم است استانداران در زمینه اجرای برنامه ها و جشنواره های هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری رسانند؛ ادامه داد: متاسفانه امسال با کاهش اعتبار جشنواره تئاتر رضوی مواجه بودیم که امید است با کمک و اعتبارات استانی، خللی در روند اجرای برنامه ها پیش نیاید.

وی ضمن تاکید بر پتانسیل فرهنگی بجنورد، از مسئولان استانی خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند که ضمن افزایش همکاری های فرهنگی و هنری دو استان خراسان رضوی و شمالی، علاقمندان به اجراهای هنری از مشهد به بجنورد آیند و این شهرستان پایلوت اجراهای نمایشی و هنری قرار گیرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر رضوی را اتفاقی مهم در حوزه هنرهای نمایشی و ارزشی کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید فضا به گونه ای فراهم شود که با توجه به استقبال و توجه مردم این خطه به تئاتر، اجراها دو برابر شود و برنامه ریزی بر حضور گسترده جمعیت علاقمند پایه ریزی شود.

مرادخانی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز میهمان زاهدان بودم و این شهرستان میزبان حوزه هنرهای تجسمی جشنواره رضوی است، گفت: خوشبختانه رشته تئاتر در جشنواره رضوی طرفداران زیادی دارد و با اقبال عمومی بسیار خوبی هرسال مواجه است که یکی از دلایل مهم آن، میزبانی و مدیریت جشنواره است.

وی فعالیت مناسب و مورد انتظار مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و همکاری و تعامل وی با دستگاه های و نهادهای اجرایی را از عوامل مهم پیشبرد اهداف و برنامه های هنری ذکر کرد و ادامه داد: مدیریت مناسب و با درایت عامل موفقیت در پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری است.

مرادخانی افزود: البته در این دوره نیز به رئیس جمهور پیشنهاد شده است که از میان استانداران، اشخاصی که تمایل فرهنگی بالایی برای برگزاری جشنواره ها و برنامه های هنری دارند، برای انتخاب در اولویت قرار گیرند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار تصریح کرد: با حمایت وزارت خانه و مسئولان استانی، احداث پلاتوی تخصصی دیگر نظیر سالن "شمس" برای اجرای نمایش ها و برنامه های هنری در بجنورد یک ضرورت است.

مهدی شفیعی با اشاره به اینکه پلاتوی تخصصی "شمس" در بجنورد از سالن های فنی با کمترین نقص در اجرای نمایش و یکی از بهترین سالن های هنری کشور است که زمینه خوبی را برای جذب هنرمندان و اجراهای حرفه ای به وجود آورده است، اضافه کرد: فراهم آوردن امکانات لازم برای اجراهای نمایشی، یکی از مهم ترین علل خلق آثار خوب است که با همدلی مسئولان خراسان شمالی و حمایت استاندار این موفقیت در استان در حال شکوفایی و پیشرفت است.

وی گفت: متاسفانه سال های گذشته محتوای اجراهای تئاتر رضوی، حالت کلیشه ای و شعاری داشته اما امسال به همت دبیرخانه جشنواره، آثاری ارزشمند با نگاه مسئولیت اجتماعی انتخاب شده است.

شفیعی انتخاب بجنورد به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر امام رضا(ع) را یک ضرورت دانست و افزود: باید این دبیرخانه تولیدات جشنواره تئاتر رضوی را مدام رسد کند تا آثار هر سال با تقویت محتوا و کیفیت بیشتر به روی صحنه برود.

وی خاطرنشان کرد: از نقاط قوت جشنواره تئاتر رضوی امسال، اجرای نمایش های میهمان در دو شهرستان اسفراین و شیروان است که امید است این اجراها در سال آینده به همه شهرستان های خراسان شمالی کشیده شود.