به گزارش هنرآنلاین، عبدالرضا سهرابی مدیر کل هنر‌های تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به تأکیدات پیوسته رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب لزوم و اهمیت جهاد تبیین، امسال برای نخستین بار در جریان برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، جایزه ویژه «جهاد تبیین» از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان منتخب اعطا می‌شود.

او ادامه داد: زبان هنر، رساترین شیوه ممکن برای بیان حقایق و عنصری راهگشا در امر جهاد تبیین است. هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی ظرفیت‌های قابل‌توجه بسیاری برای عملگری در میدان خطیر جهاد تبیین دارند و شایسته است که از ورود آن‌ها به این عرصه حمایت شود.

سهرابی افزود: در بخش ویژه «جهاد تبیین»، یک هنرمند برگزیده و یک هنرمند شایسته تقدیر خواهیم داشت که نفر برگزیده مانند سایر برگزیدگان، تندیس ویژه و جایزه نقدی دریافت می‌کند و نفر شایسته تقدیر نیز همانند دیگر تقدیرشدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

مدیر کل هنر‌های تجسمی خاطرنشان کرد: داوری بخش ویژه «جهاد تبیین» توسط اساتیدی چون مسعود نجابتی، محمد حسین نیرومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام شده است و نفرات منتخب، روز جمعه ۵ اسفند ماه در جریان برگزاری آئین اختتامیه جشنواره پانزدهم معرفی خواهند شد.

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، روز جمعه ۵ اسفند از ساعت ۳۰ و ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.