سرویس استان‌های هنرآنلاین: روزگذشته با حضور حسام اینانلو از  آلبوم موسیقی "وهم" در گالری "سروناز" رونمایی شد. این آلبوم همکاری مشترکی از این هنرمندان است که همراه با تونی اورواتر نوازنده  مطرح کنترباس اهل رتردام هلند تهیه و تولید شده و در آبان امسال از سوی موسسه "رهگذر هفت اقلیم" منتشر شد.

نوید افقه، نوازنده و استاد تنبک در این آیین که با استقبال علاقه مندان به موسیقی و هنر برگزار شد، برپایی آیین رونمایی را برای خود پدیده ای تازه عنوان کرد و گفت: این جریان برای من مانند داستان کتاب "گتسبی بزرگ" است که به خاطر عشقش نوری به دریاچه کنار خانه اش می تاباند تا او را ببیند، برای من هم آلبوم "وهم" مانند آن نور است.

حسام اینانلو در حاشیه این آیین که در نگارخانه سروناز شیراز برگزار شد، گفت: تونی اورواتر پیش از این با کیهان کلهر و حسین علیزاده تجربیات موسیقایی داشته است؛ نوید افقه نوازنده توانای سازهای کوبه‌ای نیز در این تجربه ضربان موسیقی را عهده‌دار است.

این نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو جنس موسیقی این آلبوم را در ادامه جریانی دانست که توسط استاد حسین علیزاده پایه گذاری شد و نزدیک ۱۵ سال است به موسیقی جان بخشیده است.

او اهمیت نقش نوید افقه در آلبوم "وهم" را نه به خاطر نواختن تمبک بلکه برای ذهنیتی که این هنرمند دارد قابل اهمیت عنوان کرد.

این درحالی است که نوید افقه فراگیری ساز تمبک را از سال ۱۳۶۲ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی نزد محمود فرهمند بافی آغاز کرد و طی دوره های مختلف از تجربیات ایشان بهره مند شد.او همچنین استاد تار و سه تار بوده و دروس هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون و سبک شناسی را در محضر کامبیز روشن روان فرا گرفته است و تجربه اجرای کنسرتهای متعددی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد. نوید افقه با گروه های مختلفی از جمله سروش، فرامرز پایور، دالاهو، آئینه و مسیحا، گروه عارف و بسیاری دیگر از گروه ها همکاری داشته است. وی تاکنون سه نمونه تمبک با صدادهی و تکنیک اجرایی متفاوت طراحی کرده است و هم اکنون مدیر آموزشگاه موسیقی در شیراز است و در آنجا به تحقیق و تدریس مشغول است.

در ادامه این آیین که به میزبانی نگارخانه سروناز شیراز برگزار شد، بخشی از این آلبوم توسط حسام اینانلو با کمانچه نواخته شد، سپس این آلبوم برای مخاطبان توسط افقه و اینانلو امضا شد.