سرویس استان های هنرآنلاین: سیاوش صفری نژاد کارگردان نمایش "هبوط" در خصوص این نمایش گفت: شکل گیری این اثر از آنجایی شروع شد که گروه موسیقی"طرب " به سرپرستی هنرمند وارسته مهدی بناکار طرحی را با همفکری هنرمند موفق در عرصه موسیقی مهدی لیاقت اندیشیده و به اتفاق یکدیگر آهنگ آن را با نوای دلنشین سازهای اصیل ایرانی ساخته و با دیگر اعضای گروه، طرب این اثر موسیقایی خود را آماده ساختند و در آن مرحله تلفیق موسیقی و حرکت را به من پیشنهاد دادند.

سیاوش صفری نژاد ادامه داد: من نیز از این همراهی موسیقی و حرکت استقبال می‌کنم و ضمن طراحی حرکات و کارگردانی بخش نمایش به اتفاق بازیگران بسیار توانمندم در حرکات نمایشی طرح مربوطه را بصورت یک داستانی عرفانی بدون کلام درآورده و بگونه ای به مرحله اجرا رساندیم که در هر کشور و با هر زبانی، داستان را متوجه شوند

او اضافه کرد: من به جز خودم که یکی از بازیگران این اثر هستم، افتخار همراهی با شش بازیگر دیگر و یک مجری -که مستقل از اصل نمایش است- و یک نوازنده ویولن را دارم و بازیگران ارزشمندم را معرفی می‌کنم که آرام نظری، آیلین نعمت الهی، مریم اطمینان، ساناز رحمانی، محمد رضایی و محمد عابدی هستند.

به گفته وی، بدون شک مسئولین محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت این پیشرفت نهایت تلاش خود را دارند اما مشکل بزرگ کمبود بودجه هست که دیگر ما هم دستمان را از بودجه شسته‌ایم و فقط امیدواریم که خیرین مسجد ساز و مدرسه ساز و بیمارستان ساز، گوشه چشمی هم به هنر داشته باشند و اهمیت هنر را کمتر ندانند و در جهت احداث چند سالن نمایش در قسمتهای مناسب شهر اقدام کنند.

کارگردان نمایش "هبوط" عنوان کرد: البته مؤسسه فرهنگی هنری آبنوس به مدیریت هنرمند باارزش شهرام ممتحن با احداث یک پلاتو در محل آموزشگاه به سهم خود در این راستا گام خوبی برداشته که تمرینات ما کلاً در آنجا انجام شد و آبنوس به عنوان برگزارکننده این اثر هنری مجموعه عوامل اجرایی را حمایت کرد.

او مختصری از طرح داستانی "هبوط"گفت و بیان کرد: همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که انسان به دلیل نافرمانی، از عرش به فرش نزول می‌یابد و در زمین به منیت می‌رسد، اما پس از کشمکشها و پی بردن به ضعفهایش، متوجه حقیقت شده و آنگاه است که خود را در قعر و در پایین‌ترین مرحله حس می‌کند، در آنجاست که به تقدس می‌رسد و از فرش به طرف عرش صعود می‌کند.

صفری نژاد گفت: در این اثر هنری، موسیقی سنتی ایرانی و خصوصاً سازهای کوبه‌ای و زورخانه‌ای به همراه حرکات نمایشی بازیگران، حسی را به تماشاگر القاء می‌کند که گویی این ارتباط عرفانی با نوای شگفت انگیز سازهای ایرانی به تکامل می‌رسد.

نمایش "هبوط" از ۱۷ تا ۲۷ آذرماه ۹۵ رأس ساعت ۷ شب در محل تماشاخانه شهر کتاب واقع در معالی آباد ابتدای خیابان پزشکان اجرا می‌شود.