به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین روز از چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز نمایش های "ئه وانگه ل" به کارگردانی غلامرضا همتیان از شهرستان بیجار و "عیشا" به کارگردانی حامد اسماعیل وند از ارومیه به روی صحنه رفت.

استقبال مردم هنر دوست سقز در اولین روز از این جشنواره قابل توجه و پرشور بود، به طوری که تمامی صندلی های سالن اجرا نمایش ها پر شده بود.

روز گذشته نیزنیز نمایش های "دیل کراوه کان" به کارگردانی محمد امین کهنه پوش از مریوان راس ساعت ١٠ صبح، "ده رویش عودی" به کارگردانی رسول بانگین از ارومیه ساعت ١٦ عصر، "خیال" به کارگردانی سعید پاکزاد از پاوه ساعت ١٨ غروب و "له پشت درگا" به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان ساعت ٢١ شب به روی صحنه رفت.

همچنین در دومین روز از برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز کارگاه آموزش عکاسی تئاتر زیر نظر بهروز اسراری برگزار شد.

لازم به ذکر است جلسات نقد و بررسی نمایش های اجرا شده در این دوره از جشنواره بعد از هر اجرا با حضور صاحبنظران برگزار می شود.

قطب الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد داوری این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز را بر عهده دارند.

چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز از ١٦ تا ١٩ آذر با اجرای ١٣ نمایش در مجتمع فرنگی هنری سقز آغاز و آیین اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با ساعت ٢١ روز یکشنبه ١٩ آذر در سقز برگزار می شود.