به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تعدادی از اعضای شورای شهر بانه به همراه وریا وثوقی شهردار بانه روز گذشته ۱۲ آذر سرزده از دبیرخانه یازدهمین جشنواره کشوری داستان نویسی این شهرستان بازدید کرد و با  اعضای ستاد اجرایی جشنواره در خصوص نحوه برگزاری جشنواره به تبادل نظر پرداختند.

یکی از اعضای شورای شهر بانه در این دیدار با اشاره به اینکه هر شهری در حوزه فرهنگی برند و نشانی دارد، اظهار کرد: شهرستان بانه با توجه به  اینکه زادگاه داستان نویسان بزرگ و سرشناس که آوازه جهانی دارند، است، به شهر داستان نویسان مشهور شده است.

وی با تاکید بر آوازه و معرفی اصالت فرهنگی داستان نویسی آن شهرستان ، ادامه داد: این مهم باید به صورت گسترده اطلاع رسانی شود تا همگان بر آن واقف باشند و اهمیت آن را مدنظر داشته باشند.

این عضو شورای شهر بانه به نمایندگی از تمامی اعضا خواستار همکاری تمامی متولیان و مسئولان در برگزاری هر چه بهتر یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسی بانه با عنوان رویداد کلان فرهنگی در گستره کشوری شد.

اعضای شورای شهر بانه همچنین ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری هر چه بهتر این دوره از جشنواره با بسیج تمام امکانات و حمایت مادی و فکری عنوان کردند که  برای تبدیل شدن این جشنواره به بین المللی شدن از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وریا وثوقی شهردار بانه نیز با اشاره به همت شورای دوره پنجم و شهرداری که برنامه ریزی خاصی برای حمایت از کارهای فرهنگی و هنری فاخر و تاثیرگذار از جمله جشنواره کشوری داستان بانه کرده اند، از اصحاب فرهنگ و هنر و پیشکسوتان و نخبگان  فرهنگی خواست تا برای ایجاد شهری شاداب و معرفی داشته های فرهنگی و هنری به همگان، همکاری دوسویه ای با شهرداری و شورای شهر داشته باشند.

یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به دبیری حمیدرضا خوشبخت رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آذرماه جاری در بانه برگزار می شود.