به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مسلم کریمی روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱- با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی صندوق اعتباری هنر برای حل مشکلات هزینه‌های درمانی و سایر امور بیمارستانی رضا آشفته، اظهار داشت: به محض اطلاع از بستری شدن رضا آشفته منتقد و مترجم تئاتر در بیمارستان، بلافاصله با پیگیری‌های لازم از محل بستری وی و روند درمانی این هنرمند پیشکسوت، ضمن پرداخت هزینه‌های درمانی او به عنوان یکی از اعضای این صندوق، هماهنگی‌های لازم درخصوص جابجایی بیمارستان برای ادامه درمانش نیز انجام شد.  

وی ادامه داد: با دستور فوری سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، در تماس با بیمارستان محل بستری رضا آشفته و همچنین همراهان وی، هزینه‌های درمانی و ترخیص بیمارستانی او لحظاتی پیش به حساب هنر کارتش واریز شد.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: با عنایت به وظیفه ذاتی این صندوق در خصوص حمایت همه‌جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی رضا آشفته به هزینه صندق اعتباری هنر از ابتدای قرارداد این دوره بیمه درمان تکمیلی وی در سقف تعهدات برای هر بیمه شده انجام و ایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی (طرح رفاه) صندوق است.

کریمی به اقدامات انجام گرفته صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تأمین اجتماعی رضا آشفته هم اشاره کرد و گفت: با مساعدت و حمایت این صندوق  بیمه تأمین اجتماعی وی نیز که مدتی با توجه به همکاری او با مجموعه‌های هنری قطع شده بود، از یکماه گذشته مجددا برقرار شده و مورد استفاده است. 

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر درباره جابجایی بیمارستان محل بستری رضا آشفته هم، گفت: با رایزنی و پیگیری‌های انجام گرفته دیروز این موضوع انجام شد.

کریمی در خاتمه تاکید کرد: تلاش و وظیفه ذاتی مجموعه صندوق اعتباری هنر این است تا حد امکان نیازهای مالی و درمانی خانواده فرهنگ، هنر و رسانه عضو این صندوق را مرتفع کرده و حمایت لازم را بعمل آورد. 

رضا آشفته از پایان هفته گذشته به دلیل پایین آمدن هموگلوبین خون که به دنبال خود تنگی نفس و کم شدن اکسیژن خون را به همراه داشت دربیمارستانی در تهران بستری شد.

وی در گفتگ‌وویی اعلام کرده است که همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر ناخواسته با آب جوش پایش سوخته و از آنجا که مبتلا به دیابت است به علت مصرف آنتی بیوتیک زخم حاصله مزمن شده و اکسیژن خونش پایین آمده است. 

رضا آشفته نویسنده، منتقد، مترجم و شاعر که تحصیلکرده رشته تئاتر در دانشکده سینما و تئاتر از دانشگاه هنر است از سال ۱۳۶۹ در زمینه‌های داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و نقد ادبی فعالیت می‌کند.

 وی که در جوامع هنری بیشتر به عنوان منتقد تئاتر شناخته می‌‌‌شود، تا کنون ۴بار به عنوان بهترین منتقد در سطح کشور انتخاب شده است. آشفته که سال‌هاست با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند این‌ روزها در بیمارستان بستری شده است.