به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن اولین نشان اعتبار هنر از سوی سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شبان شهرضایی، مشهدی حسینعلی شبانپور اهدا شد.

پوراحمدی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حسینعلی شبانپور گفت: حمایت از هنرمندان در اقصی نقاط کشور عزیز ایران را وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر است، با افتخار اولین نشان اعتبار هنر در کشور را به شما، تقدیم می کنیم که هم در عرصه هنر و آواز سنتی عمری را با عشق و اشتیاق سپری کرده هم فرزند گرانقدرتان شهید محمودرضا شبانپور را تقدیم میهن اسلامی نموده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه پس از دیدار دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و اسلامی با شبان پیر و خوش صدای شهرضایی و قول ایشان، نشان «اعتبار هنر» طراحی و مورد تأیید وزیرفرهنگ قرار گرفت، گفت: از این پس و بر اساس سیاست عدالت فرهنگی این نشان بر پایه‌ی آیین نامه مصوب به هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که سابقه فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی داشته باشند و در حوزه صنفی و اجتماعی محل زیست خود از استعداد ویژه تخصصی، حسن اخلاق و شهرت حرفه ای برخوردار باشند، اعطا می شود.

در ادامه پوراحمدی لوح تقدیر به همراه هنرکارت و نشان اعتبار هنر را به هنرمند خودآموخته موسیقی سنتی جناب حسینعلی شبانپور اهدا کرد.

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است. وی با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

در این دیدار احمد مقیمی مشاور وزیر در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سیدامیر جعفری فرماندار شهرضا حضور داشتند.