به گزارش هنرآنلاین، سیدمجید پوراحمدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان نامدار کشور، تولد آنان را تبریک گفت و برای این هنرمندان آرزوی سلامتی و عمر باعزت کرد. 

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تکریم و رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم خواند و افزود: کسانی که عمری را در راه اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین صرف کردند، مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شوند. تکریم و تجلیل این عزیزان موجب انگیزه مضاعف نسل جوان و شکوفایی فرهنگ و هنر کشور خواهد شد. بسیار مهم است که زمینه انتقال تجارب این عزیزان را به نسل جوان فراهم آوریم. 

وی در ادامه به فعالیت‌های مشترک صندوق اعتباری هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و افزود: هر دو نهاد زیرمجموعه وزارت فرهنگ تلاش می‌کنند خدمات شایسته به نامداران عرصه فرهنگ و هنر ارائه نمایند که این مهم همواره مورد تاکید وزیر محترم است. 

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به خدمات نوین صندوق به نامداران فرهنگ و هنر گفت: سال گذشته واحد نامداران در صندوق اعتباری هنر راه‌اندازی شد تا خدمات ویژه خود را به این گروه از هنرمندان ارائه دهد. بر این اساس خدمات ویژه مانند بیمه تکمیلی رایگان، سفرهای فرهنگی و هنری در قالب سفر هفت بحر هنر، پیگیری ویژه امور درمانی و دیدار مستمر و برگزاری جلسات با این عزیزان اجرایی شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیگیری و رایزنی با سازمان منطقه آزاد کیش امکان دریافت کارت کیشوندی برای هنرمندان پیشکسوت دارای درجه یک هنری را فراهم کردیم تا از مزایا و امکانات این جزیره تفریحی برخوردار شوند. تاکنون کارت کیشوندی برای حدود ۲۰۰ نفر از هنرمندان نامدار صادر شده که ان‌شاالله به زودی در مراسمی نمادین به آنان اهدا خواهد شد. 

پوراحمدی در بخش دیگر سخنان خود به رشد چشمگیر اعطای تسهیلات به اعضای صندوق اشاره و تصریح کرد: قریب به ۵۰ درصد اعضای صندوق را هنرمندان زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند. بر این اساس برای اولین بار طرح شمیم و جوانه با هدف تشویق به ازدواج و فرزندآوری در بخش تسهیلات صندوق طراحی و اجرایی شد. به اعضایی که از اول مهر ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ ازدواج کنند یا صاحب فرزند شوند مبلغ ۵ میلیون تومان هدیه بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اهدا می‌شود. از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از هزار نفر از اعضای صندوق از تسهیلات طرح جوانه (فرزندآوری) و بیش از ۵۰۰ نفر از تسهیلات طرح شمیم (ازدواج) برخوردار شدند. 

پوراحمدی در پایان گفت: ما مصمم هستیم نقشه راه فعالیت‌های صندوق را با همکاری فعالان فرهنگ و هنر خصوصا شما پیشکسوتان عزیز ترسیم نماییم. امیدوارم با همراهی یکدیگر بتوانیم شاهد شکوفایی بیشتر درخت کهنسال فرهنگ و هنر کشور باشیم.