به گزارش هنرآنلاین، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی باحضور در فرهنگستان هنر، از نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر دیدن کرد‌.

در جریان این بازدید که باحضور و همراهی عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنر‌های تجسمی و جعفر واحدی نایب‌رئیس مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر همراه بود، موسوی آثار ارائه‌شده در بستر جشنواره پانزدهم را در تراز کیفی بالا توصیف کرد و گفت: آثار حاضر در نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از سطح کیفی بسیار بالایی بهره‌مند بودند و هنرمندان عزیز ما در رشته‌های مختلف اعم از خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، عکس، کاریکاتور و سایر رشته‌ها درخشان ظاهر شده بودند.

وی افزود: اگرچه هنر‌های تجسمی در شرایط کنونی مظلوم و مهجور واقع شده است، اما تبلور عینی هنر فاخر اسلامی-ایرانی در بستر آن قابل‌مشاهده است. آثار ارائه‌شده در نمایشگاه، هم اصالت اسلامی-ایرانی را نمایندگی می‌کردند و هم وجوه هنر مدرن را دربرمی‌گرفتند و در مجموع، ترکیب قابل‌توجهی از سنت و مدرنیسم در آثار حاضر مشهود بود.

موسوی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کار‌ها به‌شیوه‌ای خلاقانه و هنرمندانه ارزش‌های دینی و ملی را ما به نمایش گذاشته‌اند و در مجموع می‌توان گفت که معدل آثار حاضر در نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در سطح بالایی قرار دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع آثار ارائه‌شده در بخش کارتون و کاریکاتور بیان کرد: آثار حاضر در رشته کارتون و کاریکاتور در مقیاس بین‌المللی ارائه شده بود و خوشبختانه این امر حاکی از آن است که تعاملات فرهنگی و هنری خوبی میان ایران و سایر کشور‌های جهان برقرار است.

موسوی ضمن تأکید بر لزوم توجه مضاعف به هنر‌های تجسمی و انبوه ظرفیت‌های موجود در آن گفت: لازم است هنر‌های تجسمی بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد‌. طیف وسیعی از مردم ما به این هنر‌ها علاقه دارند و باتوجه به اینکه هنر‌های تجسمی از اصالت دیرپایی در فرهنگ و سنت ایران اسلامی برخوردار است، می‌تواند فضای بومی، اسلامی و ایرانی را به‌خوبی ترسیم و به همگان منتقل کند. اکنون بسیاری از نماد‌های ایرانی در دنیای امروز از طریق هنر‌های تجسمی شناخته می‌شوند و ضروری است که سرمایه‌گذاری بهتری در این حوزه صورت پذیرد.