گروه تجسمی هنرآنلاین: پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، جمعه ۷ بهمن در مؤسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ عبدالرضا سهرابی، مدیر کل هنر‌های تجسمی؛ سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره پانزدهم و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر‌های تجسمی در این مراسم حضور داشتند.

محمود سالاری پس از بازدید جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور جمعی از اساتید فرهنگ و هنر کشور آغاز به کار کرد. من و اساتید اذعان داریم که آثار نمایشگاه بسیار باکیفیت هستند و خلاقیت قابل اعتنایی در آن‌ها دیده می‌شود.

سالاری با بین اینکه هرکدام از این آثار می‌تواند دقایقی مخاطب را میخکوب کند، افزود: بخشی از آثار شرکت‌کننده که به ترکیب هنر‌های اصیل ایرانی و مدرن پرداخته‌اند بسیار قابل اعتنا هستند. من از این همه نبوغ هنری هنرمندان خوشحال هستم و به همه آن‌ها تبریک می‌گویم.

او در ادامه سخنان خود گفت: انقلاب ایران مانند یک رود جاری است. در همه ادوار جشنواره موضع‌گیری‌هایی وجود داشته است اما در هر دوره جشنوار‌ه‌ها بیشتر شکوفا شده‌اند. این موضع‌گیری‌ها و تحریم‌ها در چهل و سه سال راه به جایی نبرده است، زیرا هنرمند جویای حقیقت است و این جشنوار‌ه‌ها بهانه‌ای برای عرضه کردن هنر ایران هستند. جماعتی می‌خواهند هنر را گروگان بگیرند اما ره به جایی نمی‌برند و اگر کسی علاقه و‌امید به آینده داشته باشد، فعالیت می‌کند.

پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن در مؤسسه صبا میزبان علاقه‌مندان است و آن‌ها می‌توانند به جز روز‌های ۱۵ و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.