گروه تجسمی هنرآنلاین: موزه مدرن سیدنی، پس از نزدیک به یک دهه بازسازی در معرض دید عموم قرار گرفت. گالری هنری بازسازی شده نیو ساوت ولز به عنوان بزرگترین دارایی فرهنگی سیدنی، پس از خانه اپرای آن معرفی می‌شود. Sydney Modern در ۳ دسامبر به روی عموم باز شد و با ارائه برنامه‌های متنوع هنری توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

این پروژه ۲۲۸ میلیون دلاری بخشی از تلاش استرالیا برای احیا و بسترسازی صحنه هنر و فرهنگ خود در سطح محلی و بین‌المللی است. دگرگونی گالری هنری قدیمی نیو ساوت ولز، تقریباً یک دهه پیش، در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و شامل یک ساختمان جدید، یک باغ هنری عمومی، و بازسازی قسمت‌های دیگر آن است.

موزه جدید دارای مجموعه‌ای از بیش از ۳۰۰۰۰ اثر، از جمله هنر بومی استرالیا، هنر اروپایی، و هنر آسیایی است که از قرن ۱۵ تا اواخر قرن ۲۰ را در بر می‌گیرد. این شامل آثار هنرمندان مشهور مانند فرانسیس بیکن، جوزف بیویز، واسیلی کاندینسکی و سیمون لی و همچنین هنرمندان بومی استرالیایی مشهور از جمله ریچارد بل، بروک اندرو و‌ امیلی کام کنگواری است.

یکی دیگر از عناصر کلیدی سیدنی مدرن گالری جدید Yiribana است که به هنر بومی و جزیره‌نشین تنگه تورس اختصاص دارد. این بخش مقصد اصلی هنر و فرهنگ ملل اولیه خواهد بود و به نمایش بیش از ۱۶۰ اثر هنری می‌پردازد. این آثار بومی نشان دهنده ریشه‌های هنر جدیدی است که از اینجا آغاز شده است.

ساختمان جدید دارای یک نمایش دائمی است که بیشتر زنان هنرمند را مورد توجه قرار می‌دهد. این آثار کیوریت شده، روایت‌هایی را درباره موضوعات اجتماعی که هنرمندان قرن بیست و یکم را برمی‌انگیزد مطرح می‌کند، از جمله جنسیت، نژاد و نگرانی شدید برای محیط زیست.