به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سیدمحمد هاشمی در ابتدای سخنان خود گفت: سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از فرهنگ بومی و خرده‌فرهنگ‌های ایران‌زمین است. در همین راستا در نگاه بومی و استانی، نگاه توزیعی و عدالت‌محور حاکم شده و این نگاه در تمامی ارکان و اجزای وزارتخانه، از بودجه و خدمات گرفته تا تصمیم‌ها و اقدام‌ها جاری است. مطمئنا ما از این نگاه عدالت‌محور چیزی جز خیر برداشت نخواهیم کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد در ادامه تاکید کرد: همین تبریز عزیز که ما درخدمت شما هستیم، هر قدر که توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر خطه آذربایجان شده است چیزی جز سود ملی و همگانی نداشته است. عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان و علی الخصوص شهر شما تبریز، مفاخر بسیاری را تحویل این آب و خاک داده است، از استاد عزیز لذیری که از خادمان، مؤثران و بنیان گذاران تئاتر متعهد انقلاب هستند تا عرصه عکس، استاد بهزاد پروین قدس و استاد قره باغی، همه و همه از مفاخر ملی این کشور محسوب می شوند. مفاخری که از این شهر برخاستند و هنر متعهد خودشان را نثار انقلاب و معارف متعالی آن کردند. اینها همه، تنها بخشی از ارزش های بومی است که با توجه ویژه به همین خرده فرهنگ ها، محصولات کلانی را برای فرهنگ عمومی کشور دربرخواهد داشت.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به سلسله جشنواره های ملی رضوی(ع) گفت: با توجه به بازنگری و برنامه ریزی های انجام شده، از سال آینده این سلسله جشنواره ها، هم از حیث موضوعی و هم از حیث محتوایی و هنری، دارای اتقان، فراگیری و اثرگذاری بیشتری خواهد شد. 

دکتر هاشمی در ادامه عنوان کرد: این سلسله جشنواره های ملی رضوی و فعالیت های هنری مشابه آن که به عشق علی بن موسی الرضا(ع) شکل گرفته است، جلوه ای از ارادت عمیق مردم و هنرمندان این کشور به ساحت مقدس آن امام همام است. نه تنها تئاتر بلکه بسیاری از فعالیت های هنری کشور ما پر از استعاره های ادبی و هنری و همچنین ادای احترام به امام رضا علیه السلام است. همه این فعالیت ها به خودی خود، پاسخ قاطعی در مقابل معدود حرکت های ضد ارزشی و غیر انسانی است. 

معاون حقوقی وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به فیلم موهن عنکبوت مقدس تاکید کرد: گرچه فیلم مذکور هیچ نسبت و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین قاطبه هنرمندان متعهد کشورمان نداشت اما باید بدانید که پیگیری های  حقوقی را تا سر حد نتیجه، قاطعانه ادامه خواهیم داد تا هرگز شاهد تکرار چنین جسارت هایی نباشیم.

سیدمحمد هاشمی در پایان برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان آذربایجان شرقی آرزوی توفیق نمود.