هنرآنلاین: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد دی ماه در رشته‌های مختلف هنری  امروز 11دی ماه با حضور علی اصغر کاراندیش معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد زارع، سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.

علی اصغر کاراندیش معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  ضمن تبریک سال نو میلادی و تجلیل از هنرمندان حاضر در این مراسم، گفت: اهالی هنر در رشته‌های مختلف همواره نزد مردم محبوب و محترم بوده‌اند و این یک واقعیت و امتیاز بزرگ است که نتیجه سال‌ها زحمتی است که شما هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری متحمل می‌شوید.

او خاطرنشان کرد: چهار سال پیش که این معاونت در وزارت ارشاد را به عهده   گرفتم سعی کردم تا جایی که در توان دارم چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی به هنرمندان خدمت کنم و صادقانه بر این باورم که هر خدمتی که مسئولین برای هنرمندان انجام دهند باز هم کم است.

کاراندیش بیان کرد: چهارشنبه گذشته در جلسه کمیسیون دولت موافقت شد که ساختمان خریداری شده برای موسسه هنرمندان پیشکسوت تا سی سال در اختیار آنها باشد و در این مدت دغدغه جا و مکان برای این عزیزان نداشته باشیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ما در همه حوزه‌ها با کمبود اعتبار مواجه هستیم اما سعی ما بر این است تا جایی که در توان داریم اقدامات بهتری انجام دهیم و خوشبختانه توانستیم بودجه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد را به دو برابر برسانیم هرچند با آن نقطه مطلوبی که مدنظرمان است، فاصله داریم.

مهدی آذرسینا، اوفلیا پرتو (موسیقی)، سیدحسن ارژنگ‌نژاد (مجسمه‌ساز)، رضا فرجی (بازیگر)، هما جدیکار (هنرمند تئاتر عروسکی)، علی اکبرپور (موسیقی)، محمود پاک نیت (بازیگر)، مهوش صبرکن (بازیگر)، مریم معترف (بازیگر و کارگردان)، ضیاءالدین خطیر (عکاسی)، ایرج یکه زارع (کاریکاتوریست)، قاسم عابدینی(موسیقی)، محمداسماعیل فضل فرهادی (نقاش)، داوود فرشباف (خوشنویس)، صفر سامی(خاتم کار) و سیدرضا عالمی (موسیقی) از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند و مورد تجلیل قرار گرفتند.