هنرآنلاین: نشست مشترک موسسه هنرمندان پیشکسوت و احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان، ناوکی فرماندار رودبار جنوب، علویان مشاور استاندار، اسحاقی مدیرکل ارشاد کرمان جنوبی، عظیمی زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت با موضوع طرح موسسه هنرمندان  پیشکسوت در حمایت از دانش آموزان محروم شهرستان رودبار دوشنبه 22 آبان در دفتر موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ابتدای این نشست ضمن ابراز تاسف از وقوع حوادث ناشی از زلزله در منطقه غرب کشور گفت: قرار بود استاندار کرمان هم امروز در این نشست حضور داشته باشند اما به دلیل  مشکلات ناشی از حوادث ناگوار ناشی از زلزله غرب کشور نتوانستند در  این جمع حضور پیدا کنند. به هر حال سزاوار است تا از این وحدت و همدلی که میان هنرمندان ما برای طرح حمایت از دانش آموزان محروم شهرستان رودبار که از یک فیلم مستند کلید خورد، تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما از منطقه جنوب کرمان بازدید کردیم و بخشی از مشکلات این منطقه به دلیل گستردگی استان کرمان به وجود آمده است.

در ادامه نشست احمد حمزه نماینده مردم جنوب کرمان با اشاره به مشکلات مردم این منطقه و به ویژه شهرستان رودبار گفت: منطقه جنوب کرمان هفت شهرستان دارد که تنها راه درآمد بیشتر جمعیت این منطقه کشاورزی و دامپروری است. پهناوری استان کرمان باعث شده است که این منطقه از محرومیت تاریخی رنج ببرد. آنها از پایین‌ترین شاخص بهداشت و درمان، آب و جاده بهره‌مند هستند و طبیعتا از فضای فرهنگی و ورزشی کمی هم  برخوردارند.

حمزه در خصوص حضور هنرمندان در این منطقه عنوان کرد: ما از همه هنرمندان موسسه پیشکسوت می‌خواهیم از طریق آموزش و ارائه طرح‌های خود برای برطرف کردن مشکلات این منطقه به ما یاری برسانند.

DSC_0006

 نماینده مردم جنوب کرمان همچنین به استعدادهای نهفته جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: در مناطق جنوب کرمان مرکز آموزشی وجود ندارد به همین دلیل بیشتر استعدادها از بین می‌رود. ما می‌خواهیم مشکلات را برطرف کنیم تا این استعدادها شکوفا شوند و خواسته ما از هنرمندان این است با حضور در این منطقه و برگزاری کلاس‌های ویژه استعدادها را شناسایی کنند.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص حضور هنرمندان برای مشارکت در طرح مذکور، بیان کرد: برای حضور در این منطقه به شخصه مخالف نیستم همان طور که همکاران نیز مشکلی برای حضور در این منطقه ندارند. برای برطرف کردن این مشکلات به تامین بودجه نیازمند هستیم و باید مقدمات رفع نیازهای مالی فراهم شود.

او درباره استعدادهای موجود در مناطق جنوب کرمان عنوان کرد: این مناطق نیروهای مستعد زیادی دارد حتی از استعدادهای هنری خوبی بهره می‌برد. ما باید از همه نفوذ و اعتبار خود استفاده کنیم و برای حل مسائل و مشکلات، آنها را  با مسئولان در میان بگذاریم.

این هنرمند درباره پتانسیل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز عنوان کرد: همه طیف هنرمندی در موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور دارند. برای ما حضور در این مناطق بسیار آموزنده است. به نظر من روح زندگی را در این مناطق می‌توان دید. همان طور که جمع زیادی از بزرگان از شهرستان‌ها پا به عرصه هنر و دیگر حوزه‌ها گذاشته‌اند.

 لازم به توضیح است که بر اساس طرح موسسه هنرمندان  پیشکسوت در حمایت از دانش آموزان محروم شهرستان رودبار قرار بر این شده تا 3 مدرسه کومه‌ای توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت در شهرستان رودبار کرمان ساخته شود تا تبدیل شود به پایگاهی برای هنرمندان تا آنها بتوانند تجربیات خود را به دانش آموزان آنجا منتقل کنند.  

داریوش ارجمند، صفا آقاجانی، کریم اکبری مبارکه، مهوش صبرکن، محمود پاک‌نیت، مریم معترف، عزت‌اله مهرآوران، هوشنگ توکلی، جلیل فرجاد، سعید شمس انصاری، رضا بنفشه‌خواه و دکتر محمود عزیزی هنرمندان حاضر در این نشست بودند.