به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه استادان جلیل فرجاد، عزت اله مهرآوران، رضا ناجی، صفا آقاجانی، کیهان دخت امین(همسر زنده یاد انوشیروان ارجمند) و همراهی محسن علی اکبری و علی محمد زارع از اعضای هیات مدیره موسسه و حسین اسحاقی مدیرکل ارشاد جنوب کرمان با حضور در دفتر کار استانداری کرمان واقع در وزارت کشور با علیرضا رزم حسینی استاندار این استان دیدار و گفت و گو کردند.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ابتدا با توضیحی اجمالی درباره این طرح گفت: قصد موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام کاری مهم و خوب برای دانش آموزان مناطق محروم کشور است که انتشار فیلمی درخصوص منطقه رودبار کرمان در فضای مجازی، سبب شد تا این منطقه را به عنوان محلی برای شروع انتخاب کنیم.

او ادامه داد: همه می دانیم که اتفاقات خوبی از سوی  دولت ، نهادها و شرکت های اقتصادی در کرمان  در حال انجام است و  بسیاری  برای رفع محرومیت ها در تلاش هستند  و این حرکت هنرمندان عملا در همین راستا و برای جلب کمک های مردمی  به منظور  سرعت بخشیدن به رفع مشکلات  است.

عظیمی گفت: این حرکت از سوی هنرمندان کاری عاشقانه و دلی است و فعلا  قصد ورود به تهیه و تامین امکانات آموزشی  دانش آموزان مناطق محروم با اولویت رودبار کرمان را داریم. 

رزم حسینی نیز ضمن خیر مقدم و استقبال از این اتفاق و حرکت خودجوش پیشکسوتان  و اظهار امیدواری از اینکه در آینده میزبان همین جمع در کرمان باشد، اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که امروز میزبان تنی چند از سرمایه های فرهنگ و هنر کشور هستیم و اینکه توجه این بزرگان به سمت و سوی دانش آموزان منطقه محروم رودبار جنوب ، کاری است ستودنی و قابل تقدیر.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثری که به شکل هدفمند از سال 92 در زمینه فقرزدایی و رسیدگی به امور محرومین تاکنون در این استان صورت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه استان کرمان دارای توانمندی ها و پتانسیل های بسیار بالایی چه در زمینه ثروت یا منابع است، در حقیقت نقد اصلی تا به امروز بیشتر بر نحوه مدیریت این منابع بوده است که باید تجدید نظری جدی در این زمینه صورت می گرفت که خوشبختانه از چندی پیش به این طرف این اتفاق درحال رخ دادن است.

استاندار کرمان همچنین گفت: ما ضمن استقبال از طرح موسسه هنرمندان پیشکسوت خوشحال می شویم تا با برگزاری یکی دو جلسه کارشناسی در هفته های آینده و برنامه ریزی  برای سفر  هنرمندان پیشکسوت به استان کرمان آنان را از نزدیک با شرایط و ظرفیت های استان کرمان  آشنا کنیم تا بتوانیم با ظرفیت و مقبولیت هنرمندان در بین اقشار مختلف مردم  تصمیمات موثرتری در این زمینه اتخاذ کنیم  من نیز در این سفر  پا به پای هنرمندان خواهم آمد.

وی در پایان گفت: امیدوارم تا موفق شویم  کاری فراتر از ساخت یک مدرسه برای دانش آموزان محروم رودبار صورت بگیرد، حال که بزرگواران می خواهند در این بخش کاری انجام دهند ،  باید از ظرفیت بزرگان فرهنگ و هنر کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

استاندار کرمان در پایان با نوید آنکه  سیاست ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در سالهای آتی نتایج خوبی برای کرمان رقم زده و  خواهد زد ، اضافه کرد : باید نقش موثر و تاثیر گذار هنرمندان بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور بررسی و راهکارهای مربوطه برای پیشرفت کشور در حوزه های مختلف به کار گرفته شود. 

در پایان این نشست مقرر شد تا در آینده ای نزدیک رزم حسینی استاندار کرمان میهمان موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور پیشکسوتان باشد تا در فرصتی بیشتر در خصوص مشارکت هنرمندان پیشکسوت در امور توسعه ای  تصمیمات جدی و زیر بنایی گرفته شود.