هنرآنلاین: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد فصل پاییز با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد، علی مرادخانی رئیس هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت، مهدی افضلی رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری امروز 28 آذرماه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد در این مراسم طی سخنانی کوتاه، اظهار کرد: تکلیف اول من بیشتر شنیدن است و بنابراین خیلی بنا به سخن گفتن ندارم.

او ادامه داد: بنابراین دو بیت را سرفصل کارم قرار دادم و خیلی خوشحالم وقتی به چهره درخشان هنرمندان پیشکسوت نگاه می‌کنم و به تک تک این هنرمندان نسبت عاطفی خودم را بازگو می‌کنم.

در ادامه سید عباس عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز خاطرنشان کرد: این جشن‌های تولد سالی یک بار برای هر هنرمند اتفاق می‌افتد. تاکنون 740 هنرمند عضو موسسه شده‌اند که برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات به همه این عزیزان کار سختی است.

او با یادآوری برگزاری همایش هنرمندان پیشکسوت در کیش، گفت: متاسفانه مجبور شدیم 60 نفر را در این سفر حذف کنیم که هیچ پارتی بازی در کار نبوده و افراد  فقط بر اساس اولویت‌بندی‌ها برای همایش‌ها انتخاب می‌شوند.

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد پاییز با تقدیر از مرادخانی برگزار شد

عظیمی افزود: با خرید ساختمان جدید موسسه مباحث تخصصی در خصوص هنر برگزار خواهیم کرد؛ ولی هنوز به دلیل نداشتن سیستم حفاظتی نمی‌توانیم نمایشگاه برپا کنیم که امیدوارم با حل این مشکل بتوانیم از تجارب گرانسنگ این هنرمندان استفاده کنیم.

در ادامه هنرمندان پیشکسوت از علی مرداخانی معاون پیشین امور هنری با اهدای لوح، تقدیر کردند.

علی مرادخانی معاون پیشین امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم اظهار کرد: از معاونت هنری، عاقبت به خیر بیرون آمدن کار سختی است؛ ولی خوشبختی و عاقبت به خیری من حضور آقای حسینی در معاونت امور هنری است چون با وجود ایشان زحمات مدیرهای قبلی بر باد نخواهد رفت.

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد پاییز با تقدیر از مرادخانی برگزار شد

او با بیان اینکه سید محمد مجتبی حسینی از دوستان خوب من است، یادآور شد: زمانی که آقای علی جنتی وزیر فرهنگ بود من از ایشان خواهش کردم از آقای حسینی استفاده شود، زمانی هم که آقای جنتی از وزارت رفت من اصرار داشتم که از معاونت بروم ولی آقای جنتی گفت تو تا آخر عمر دولت یازدهم بمان و اما من از همان اوایل تشکیل دولت دوازدهم زمزمه رفتن می‌کردم.

مرادخانی گفت: امیدوارم شورای ارزشیابی هنرمندان را حفظ کنیم و معاونت هنری نقش نظارتی بر این شورا داشته باشد.

او گفت: آرزوی من تهیه مکانی برای گردهمایی هنرمندان پیشکسوت بود که خوشبختانه با همکاری آقای نوبخت معاون رئیس جمهور به وقوع پیوست.

مرادخانی که به مشاورت شهرداری تهران و سازمان مناطق آزاد منصوب شده است، تاکید کرد: در شهرداری هم همچنان برای هنرمندان انجام وظیفه خواهم کرد و خودم را از شما جدا نمی‌دانم و امیدوارم بتوانیم برای هنرمندان پیشکسوت که عمر صرف کردند تا مردم با غرورتر و شادتر زندگی کنند کاری انجام دهیم.

در ادامه این مراسم لوریس چکناورایان، عباس خوشدل، میلاد کیایی، بیژن محتشم، محمد گلریز، حبیب الله اللهیاری، حسین دهلوی‌پور، نصرالله مدقالچی، ابوالقاسم زهیر الدینی، جعفر خواجه شیرانی، الله‌وردی افشار، محمد صیاد صبور، بیاض امیر عطایی، علی پویان، یدالله وفاداری، اکبر محمدی، نوروز رسولی، فضل‌الله توکل، یدالله صمدی، علی اکبر صادقی، سیدحمید ساسانی، محمد رسول محمدی‌فرد، خسرو عمارلوئی، شاپور رحیمی، سعید صادقی قازانچائی، اسماعیل آذر، سیدمحسن آقانباتی، اسماعیل خلج، غلامحسین زمردی، علی اصغر همت، هرمز سیرتی از جمله هنرمندانی بودند که مورد تجلیل قرار گفتند و همراه با کیک تولد خود عکس یادگاری گرفتند.