هنرآنلاین : جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد مردادماه هم زمان با گرامی‌داشت روز خبرنگار ظهر امروز 17 مردادماه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.  

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم با اشاره به تقارن بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت متولد مردادماه با روز خبرنگار، گفت: ما این روز را انتخاب کرده‌ایم تا زحمات این عزیزان را ارج نهیم. این روز را به خبرنگاران تبریک می‌گویم. با مشارکت خبرنگاران بود که توانستیم موسسه هنرمندان پیشکسوتان را به جامعه معرفی کنیم.

او با بیان اینکه تعداد هنرمندان عضو این موسسه اکنون از 700 نفر گذشته است، افزود: امیدواریم بتوانیم این مراسم را در ماه‌ها و سال‌های آینده همچنان برگزار کنیم.

عظیمی همچنین با یادآوری اینکه دکتر نوبخت حمایت‌های بسیاری از موسسه هنرمندان پیشکسوت در تامین بودجه خرید ساختمان موسسه داشتند، گفت: از سال 94 پول خرید ساختمان را به ما دادند و امسال صاحب ساختمان شدیم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین پویشی را با سازمان ملی استاندارد شروع کرده‌ایم و امیدواریم هنرمندان پیشکسوت از کالای استاندارد ایرانی حمایت کنند.

در ادامه این مراسم داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه خبرنگاران و عکاسان مظلوم هستند، بیان کرد: ما ارزش کار اینان را نمی‌دانیم ولی جامعه آن را شناخته و فهمیده است؛ جنگ ویتنام با یک فریم عکس یک عکاس پایان پیدا کرد و دو خبرنگار در آمریکا ریچارد نیکسون را به زانو درآوردند تا از مردم عذرخواهی کند.

او تاکید کرد: خبرنگاران ما را به هم وصل می‌کنند و رابط بین افراد در دنیا هستند.

در ادامه این سخنان مراسم بریدن کیک تولد برای هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد برگزار شد و از این هنرمندان با اهدای  هدایایی در کنار خبرنگاران و عکاسان حاضر تقدیر شد.

از مهمانان حاضر در مراسم که تولدشان جشن گرفته شد می‌توان از مصطفی قیاس، پروین محبی، پرویز قلی‌زاده، جلال مقامی، بهرام حصیری، محمدابراهیم رضایی، داریوش ارجمند، محمد دائم ، حسن ضرغامی، دادش مهرآوری، ناصر انصاری، پری علی حمزه، رحیم گلزیر خاتمی، هادی آرزم، محمدحسن محب علی، مهدی خاویار قدیانی، هاشم‌زاده، سیدجواد آشفته، محمد فیلی نام برد.

 در پایان این مراسم نیز علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد دقایقی در جمع هنرمندان پیشکسوت حضور پیدا کرد و در کنار تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، از خبرنگاران و عکاسان حاضر در مراسم هم تقدیر کرد.