به گزارش هنرآنلاین، هر کوچه از محله‌های مختلف تهران مزین به نام یک شهید است، شاید در هر کوچه چند خانواده شهید ساکن است، یا خانواده ای حتی چند شهید تقدیم انقلاب و میهن کرده باشد، منطقه ۱۷ از محله هایی است که به دلیل تعداد بسیار شهدا در محله هایش به دارالشهدای تهران معروف است، و اهالی آن در کنار با مسئولان وزارت فرهنگ دغدغه های فرهنگی خود را در میان گذاشتند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیران وزارتخانه روز گذشته، پنج‌شنبه -۶ فروردین- به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حاضر شدند.

در این دیدار سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی نورعلی شاهی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی، حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیدموسی حسینی کاشانی از مجموعه بازرسی وزارت فرهنگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم(ع) محله امامزاده حسن گفت: در معیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توفیق حضور در مسجد چهارده معصوم(ع) منطقه‌ی ۱۷ امامزاده حسن(ع) و هم صحبتی با مردم را داشتیم. شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی با بیان این که تقاضاهای شخصی هم وجود دارد اظهار کرد: بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق در جهت نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

پیگیری دغدغه‌های فرهنگی اهالی دارالشهدای تهران/ گوش شنوای وزارت فرهنگ
 محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست‌های مردمی دریافت شد

سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن(ع) بیان کرد: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازهای فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد در جلسه شنوای درخواست‌های مردمی بودند و دستورات لازم در خصوص مسائل آن‌ها را صادر کرد.

مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وی افزود: در این دیدار همکارانم بدون استثنا با تک تک حضار صحبت می‌کنند و این جلسات به حل مسایل کمک می کند. در منطقه ۱۷ تهران مشکلات زیادی داریم که برای حل برخی از این مشکلات در همین جلسه تصمیماتی گرفته شد تا حل مشکلات با قوت پی‌گیری شود. امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان بخش مهم مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلات مردم چه بود؟ گفت: زیرساخت های فرهنگی به شدت محدود است؛ بزرگان منطقه موضوع ایجاد پردیس فرهنگی هنری را مطرح کردند و با همکارانم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صحبت می کنم تا درمورد وضعیت تخصیص زمین برای این امر تصمیم گیری شود.

 در این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلاتشان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

منبع: ایرنا