به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، افزود: کار مهمی را در شورای فرهنگ عمومی انجام دادیم و برای اولین با  همه الزامات و ملاحظات فرهنگی در حوزه اقتصاد تدوین شد و انشاالله به زودی منتشر می شود.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که مطالبه چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می‌نویسیم که از زمان ابلاغ بلافاصله عملیاتی می‌شود و مردم نتایج آن را میشاهده می‌کنند.

وزیر فرهنگ درباره برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت:  با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سالهای گذشته اتفاق افتد.

وی افزود: مردم در مناطق دور دسترس و کم‌تر برخوردار می‌توانند با استفاده از سامانه فروش برخط که در اختیار آنها گذاشته شده اقدام به خرید کتاب کنند که  یک تحول مهم و گام بزرگ برای عدالت فرهنگی است.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: مردم در این خرید برخطی که اتفاق می‌افتد می‌توانند در همه نقاط کشور در عرض 10 دقیقه وارد سامانه شوند و کتاب‌ها را سفارش دهند و این کتاب‌ها به شکل رایگان در منزل آنها در دورترین نقاط کشور تحویل داده می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به حج تمتع امسال تاکید کرد: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به 90 هزار نفر هستند، از اواخر اردیبهشت ماه اعزام‌شان شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.