به گزارش هنرآنلاین، کتاب گویای «رسا» به نویسندگی علی هاشمی و به تهیه‌کنندگی تینا میرکریمی و صداپیشگی سید محمد اطهری و مهیار ستاری در دو جلد، جلد اول 217 دقیقه و جلد دوم 244 دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب «رسا» خاطرات قدرت‌الله میرزایی مدیر گروه مهمات‌سازی سپاه ناحیه اصفهان در دوران دفاع مقدس را در 8 سال جنگ ایران و عراق روایت می‌کند.

این کتاب در واقع تاریخ شفاهی قدرت‌الله میرزایی و به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است. کتاب «رسا» روایت‌گر بخشی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی قدرت‌الله میرزایی، در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

درواقع کتاب الگویی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است و بیان‌گر نوع نگاه و اقدامات عملی نسل انقلاب و فرزندان خمینی کبیر است که با احساس تکلیف الهی، در راه دفاع از انقلاب و دفع تجاوز به میهن اسلامی، تلاش و جان‌فشانی بی‌مانندی از خود نشان دادند.

قدرت‌الله میرزایی بنا بر توانمندی‌ها، علایق و آرمان‌های شخصی، عمدتاً در حوزه‌ی تعمیر، بازسازی و تولید سلاح و مهمات موردنیاز رزمندگان اسلام، با استفاده از منابع و امکانات داخل کشور، فعال بوده است. وی بنیان‌گذار تعمیر سلاح در سپاه است.

از این‌رو، این کتاب دربردارنده‌ی نکته‌ها و اطلاعات مهمی در خصوص نقش و تأثیر جنگ تحمیلی در ایجاد و توسعه و تقویت زیرساخت‌های فنی و صنعتی کشور، برای کسب توانمندی در راستای رفع نیازهای جبهه و جنگ است.

کتاب «رسا» هفت فصل دارد؛ در فصل نخست به کودکی قدرت‌الله میرزایی، در فصل دوم و سوم به موضوع دفاع از انقلاب و دفاع سرزمینی و در فصل چهارم و پنجم هم به دفاع صنایعی و دفاع از صنعت پرداخته است. علی هاشمی، نویسنده کتاب حاضر، قدرت‌الله میرزایی را یک فرد صنعتگر، یک مدیر جهادی و یک فعال اقتصادی موفق معرفی می‌کند.

کتاب «رسا» در سال 1400 توسط انتشارات مرزوبوم منتشر شده است. جلد اول و جلد دوم کتاب گویای «رسا» در پایگاه ایران صدا در اختیار علاقه مندان گرفته است.