سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پاره‌های ساده" که هفت سال پیش هم توسط علی هاشمی در خانه نمایش اجرا شده بود، این بار با بازیگران متفاوتی به صحنه می‌رود، هاشمی در خصوص تفاوت‌های این اجرا نسبت به کار هفت سال پیش خود گفت: در حوزه متن تغییر زیادی صورت نگرفته، اما به لحاظ شیوه بازیگری و برداشتی که از شخصیت‌های در اجرا وجود دارد، این اجرا تفاوت‌های زیادی دارد. از سوی دیگر روابط انسانی مطرح شده در این متن همچنان زنده و به روز است، آنچه در این چند سال تغییر کرده حضور تکنولوژی در شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره است که ما سعی کردیم این عناصر را وارد روابط آدم‌ها کنیم.

محور نمایش "پاره‌های ساده" یک زن و زندگی روزمره اوست، هاشمی در خصوص داستان این نمایش گفت: این نمایش درباره زندگی روزمره زنی به نام مهرناز در 13 روز عید است، اما نوع روایت این 13 روز با تکیه بر دفتر خاطرات این زن انجام می‌شود.

این کارگردان تئاتر در خصوص شیوه اجرای "پاره‌های ساده" نیز اشاره کرد: این نمایش هم مثل دیگر کارهای من در تئاتر یک نمایش رئالیستی است. بازی‌ها واقع‌گرا هستند اما در عناصر صحنه و ایجاد فضای اجرایی تلاش کرده‌ام که با رویکردی مینیمالیستی با متن برخورد کنم که این هم از شیوه‌های مورد علاقه من است و سعی می‌کنم فرم را این گونه وارد یک اجرای واقع‌گرا کنم.

هاشمی در خصوص اینکه چرا بعد از هفت سال دوباره سراغ این متن رفته است خاطرنشان کرد: این روزها متن خوب آنچنان زیاد نیست و این متن هم به نظر من همچنان متن خوب و جذابی محسوب می‌شود که تصویر دقیقی از روابط اجتماعی ارائه می‌کند و هنوز برای اجراکنندگان و مخاطب ما کهنه نشده است. من سال‌ها دلم می‌خواست که این متن را دوباره و به شکلی جدید و کامل‌تر اجرا کنم، چرا که اجرای آن زمان خودم را به طور کامل راضی نکرده بود و همواره دلم می‌خواست در فرصت مناسب‌تری آن را باز هم به صحنه ببرم. 

 "پاره‌های ساده" نوشته مهدی میرمحمدی است که در اجرای تازه آن بازیگرانی چون سیما تیرانداز، الهام شکیب، کاوه خداشناس، الناز شاهوردی، علی دستان‌پور، هاله گرجی، فرزانه سکوتی، رضا سخایی و شکوفه هاشمیان به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش هر شب ساعت 21 در تماشاخانه باران به صحنه می‌رود و اجرای آن تا 2 تیرماه ادامه خواهد داشت.