گروه سینما و تئاتر هنرآنلاین، سیروس همتی،  بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون که در تحریریه خبرگزاری هنرآنلاین حضور داشت در خصوص وضعیت وزارت فرهنگ در دوره جدید گفت: شاید در روزهای آغازین وزارت فرهنگ دولت سیزدهم نسبت به برپایی هی مسائل وزارت فرهنگ زاویه داشتم و اما دقیقا بعد از  عملکرد این وزارتخانه و حمایت تمام قد ایشان از فعالیت قانونی و فاخر هنرمندان تئاتر، موسیقی و سینما دیدگاه‌هایم کاملا تغییر کرد.

وی گفت: در سال های اخیر کمتر پیش آمده که شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل برخی تنگ نظری ها شفاف اظهارنظر کند و از منافع هنرمندان و مجوزهای قانونی و رسمی شوراهای منتخب زیر مجموعه های خود تمام قد دفاع کند اما طی مدت اخیر به وضوح دیدیم که وزیر فرهنگ با قدردانی از هنرمندان فعال در عرصه های مختلف هنری، موضع شجاعانه و شفاف در قبال اهالی هنر داشتند.

همتی ادامه داد: شاید برخی مواقع نابهنجاری هایی کوچکی در بعضی برنامه های فرهنگی و هنری کشور  رخ دهد که این مسئله اجتناب ناپذیر و طبیعی است اما نباید برای رفع آن نابهنجاری ها کلیت اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین را زیر سوال برد، بلکه می بایست همگی در وهله اول پایبند به قانون باشند و با تمهیداتی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد شخص وزیر فرهنگ در ایجاد همدلی میان اهالی فرهنگ و هنر ستودنی است،  گفت: برخی از افراد ناآگاهانه با اقدامات خود آب در آسیاب دشمن می ریزند و چهره ای غیرواقعی از مردم فرهنگ دوست ایران را به نمایش می گذارند اما اظهارات و رویکردهای آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و سایر مسئولان وزارتخانه تمامی اهالی فرهنگ و هنر کشور را به همدلی و وحدت تشویق کرده ‌ و نشان داده همگی باید تابع قانون باشند.

این هنرمند در انتها گفت: امیدوارم هنرمندان به شکل خودجوش طوماری را در دفاع  و تشکر از مواضع وزیر محترم فرهنگ نوشته و امضا کنند تا ایشان دلگرم به فعالیت های اینچنینی خود ادامه دهند. به هرحال همه ما باید تابع قانون باشیم و بدانیم که همگی بر عرشه یک کشتی نشسته ایم .ما همه ایرانی هستیم و برای این آب و خاک جان ها  داده ایم. در ضمن بدانیم دوستانی که امروز در بدنه وزارت فرهنگ به عنوان مسئول تلاش می کنند،  از خانواده شهدا و ایثارگران هستند و اکنون در جبهه فرهنگی در حال تلاشند.

گفتنی است گفتگوی تفصیلی سیروس همتی به زودی در هنرآنلاین منتشر خواهد شد.