هنرآنلاین: نمایشگاه "هنر تدبیر" که با زبان هنر دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید را در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، هسته‌ای، بین‌الملل و... به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند، روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کار خود را در تالار وحدت آغاز کرد. جهانگیری پس از بازدید از نمایشگاه "هنر تدبیر" در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی نوشت: از نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با عنوان "هنر تدبیر" بازدید کردم. به تصویر کشیدن اقدامات و موفقیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف به زبان هنر کار ارزشمندی است. برگزاری چنین نمایشگاه‌های دایمی ضمن آنکه به آشنایی هر چه بیشتر مردم بویژه جوانان و نوجوانان کشور با دستاوردهای خادمان خود در دولت کمک می‌کند می‌تواند موجب ماندگاری این دستاوردهای کم‌نظیر که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور پس از انقلاب حاصل شده در حافظه تاریخ شود.

موسسه توسعه هنرهای معاصر مجری نمایشگاه "هنر تدبیر" و مهدی افضلی مدیر این موسسه رئیس نمایشگاه است که در آن تصاویری از اقدامات و دستاوردهای دولت در بخش‌های بهداشت، اقتصاد، تعاملات بین‌المللی و برجام به نمایش گذاشته شده است. مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر هفته پیش در یک نشست خبری در نهاد ریاست‌جمهوری در توضیح نمایشگاه دستاوردهای دولت گفت: در این نمایشگاه از چهره‌های توانمند در حوزه هنر استفاده کردیم. ما بیشتر به هنرمندان تجسمی رجوع کردیم و افرادی همچون آقای زنده‌رودی رئیس خانه عکاسان، دکتر عباس میرهاشمی از اعضای کانون عکاسان دفاع مقدس و برخی از مدیران و هیئت هنری موزه هنرهای معاصر استفاده شده است.

افضلی گفت: با حضور این جریان هنری و محرز شدن شکل و کانسپ هنری این نمایشگاه سعی کردیم چهره‌های سیاسی را قانع کنیم که دولت می‌تواند دستاوردهایش را در قالبی هنری به نمایش در بیاورد. رئیس نمایشگاه "هنر تدبیر" گفت: سازه خاص این نمایشگاه که فرمی متفاوت برای ارائه آثار این نمایشگاه است، بخشی از کار هنری ماست که آقای سیامک احصایی هنرمند عرصه تجسمی و طراح صحنه مشهور کشور مجری آن بوده و به عنوان یک الگوی مدرن شکل گرفت. اصل این کار سناریویی دارد که که روند نمایشگاه به صورت سالانه پیشرفت می‌کند و وقتی به عنوان تماشاگر وارد این مجموعه می‌شوید مجموعه‌ای از دستاوردهای دولت از سال 92 تا 95 با سبکی هنری به نمایش در می‌آید.

وی تاکید کرد: این سازه ارتباط کاملی با محتوا دارد و شکل آن به گونه‌ای است که به نظر عملکرد خوبی داشته است.

نمایشگاه هنر تدبیر که صبح شنبه دهم مهر ماه آغاز به کار کرده به مدت یک هفته در فضای بیرونی تالار وحدت دایر است. مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره‌هایی چون علی‌اکبر صفی‌پور، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، مجید ملانوروزی، سیاوش طهمورث، محمود عزیزی، اکبر زنجانپور، اسماعیل آذر، ایرج راد، مجید فروغی، علی ترابی، قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام، حمید قبادی، فرزاد طالبی، هادی مرزبان، اصغر دشتی، محمدرضا شفیعی و... از حاضران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "هنر تدبیر" بودند.