سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اول تا پنجم شهریورماه در سنندج برگزار شد. این جشنواره با شعار «ایران دوست‌داشتنی» در رشته‌های مختلف حوزه تجسمی اجرا شد.

شیدا صفاری برگزیده بخش نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: این جشنواره برای من غیر از مقام برگزیده نقاشی دستاوردهای بزرگتری داشت. این که توانستم از حضور اساتید برجسته بهره‌مند شوم باعث افتخار است. در همین مدت کوتاه توانستم نکات جدیدی در قسمت نقاشی یاد بگیرم و تجربه کنم. این جشنواره توانایی‌هایم را به من نشان داد. این را مدیون اساتید هستم. از طرفی هم فضای گرم و صمیمی  که بین تمام شرکت کننده‌ها شکل گرفت، باعث شد ازهم یاد بگیریم و در مسیرمان، درکنار هم پیشرفت کنیم.

20230830_154448

وی افزود: این فرصت خوبی است که جشنواره هرساله برگزار می‌شود و ما هنرمندان از این طریق فرصت دیده شدن داریم. یکی از دستاوردهای بزرگ آن هم این است که ما هنرجویان می‌توانیم بهترین‌های رشته خود را ملاقات کنیم، درکنار هم پیشرفت کنیم واز همدیگر یاد بگیریم.یکی از نکات مثبت جشنواره جوان‌گرایی در اساتید و داوران بود که موجب شد شرایط و روحیات جوان‌ها بهتر درک شود و در نهایت نتیجه مفیدتری از شرایط عاید ما جوان‌ها شود.

این هنرمند در رابطه با ادامه همکاری با اساتید عنوان کرد: این اتفاق بیشتر در رشته‌های کاربردی امکان‌پذیر است. مثلا  به هنرمندان رشته طراحی گرافیک گفته شده برای پوستر جشنواره سال بعد،طرح ارسال کنند. این اتفاق به این دلیل است که طراحی گرافیک رشته کاربردی بوده است ولی نقاشی به این شکل کاربردی نیست اما با این وجود توانستیم  از طریق صفحات مجازی با اساتید در ارتباط بمانیم تا آثارمان را در آینده برایشان بفرستیم و از راهنمایی‌هایشان بهره ببریم.

صفاری اشاره کرد: هر هنرمندی نیاز به راهنمایی و حمایت دارد. در مرحله اول هنرمند باید از سمت خانواده حمایت شود. در مرحله بعدی نیازمند یک جامعه آگاه و شرایطی است که بتواند در آن هنرش را ارائه دهد و از سمت دیگر نیازمند استقلال عملی و اقتصادی است.