گروه هنرهای تجسمی هنرآنلاین: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران امسال بر خلاف سالیان گذشته، به میزبانی شهری به جز پایتخت برگزار شد. سنندج این بار میزبان این دوره از جشنواره بود. شهری که تا به حال آنچنان که باید و شاید به بعد فرهنگی آن در بین افکار عمومی پرداخت نشده است. این جشنواره فرصت خوبی برای ترسیم تصویری صحیح از کردستان در اذهان مخاطبان بود.

جعفر واحدی دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران درباره وضعیت میزبانی سنندج از این جشنواره به «هنرآنلاین» گفت: اگرچه سنندج ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های محدودی دارد اداره کل ارشاد استان تا جایی که در توان داشتند برای برگزاری سی‌امین دوره این جشنواره یاری رساندند. مهم‌ترین عاملی که یاریگر ما در برگزاری بود، خونگرمی مردم سنندج بود که با مهمان‌نوازی خود از این رویداد استقبال کردند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط خاص کردستان، مشکلاتی در مسیر برگزاری وجود داشته یا خیر، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی وجود نداشت و حتی به شهرهای اطراف هم رفتیم و با هنرمندان این شهرها دیدار داشتیم. کردستان استانی است که ساختار اقتصادی چندان قوی ندارد و صنعت خیلی در این استان فعال نیست اما با این وجود، با همه سختی‌ها، هرچه در توان داشتند، پای کار آوردند تا جشنواره به بهترین نحو برگزار گردد.

واحدی ادامه داد: از استان کردستان تصوراتی در ذهن عامه مردم وجود دارد اما حقیقتا آنچه ما از کردستان دیدیم، تصویری فرهنگی و اصیل بود.

وی در خصوص بازدید استاد ضیاءالدینی از جشنواره گفت: استاد هادی ضیاءالدینی نقاش برجسته کشوری نه تنها به تشریف آوردند و از کارگاه‌ها بازدید کردند بلکه حتی این لطف را داشتند که هنرجویان را به آتلیه خود دعوت کردند تا علاقمندان و هنرمندان جوان ما این فرصت را بیابند که به دعوت یک استاد بزرگ، چنین فضایی را تجربه کنند.

واحدی در پایان راجع به بازخوردهایی که از هنرجویان و اساتید دریافت کرده‌اند، گفت: از 25 استان هنرجو داشتیم و وظیفه‌مان این بود که بتوانیم نهایت تلاش خود را بکار ببندیم تا کمترین کمبود و حاشیه حس شود و بتوانیم امکانات را در حد وسع و به میزان مطلوب فراهم کنیم. تلاش بر این بود فضایی فراهم شود تا هنرجوها بتوانند با فراغ باز از آموزه‌های اساتید استفاده کنند. خوشبختانه بازخوردها حاکی از آن است که اساتید و هنرجویان تقریبا راضی بودند.