گروه تجسمی هنرآنلاین: شانزدهمین دوره آرت دبی ۳ تا ۵ مارچ ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. آرت دبی پیشروترین نمایشگاه بین‌المللی هنر غرب آسیاست که هر سال ماه مارس در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. طی ۱۶ سال گذشته، آرت دبی نقش خود را در تبدیل شدن به یک کاتالیزور اصلی در گفتگو‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد هنر غرب آسیا، شمال آفریقا و جنوب آسیا، تثبیت کرده است. این رویداد امسال در چهار بخش معاصر، مدرن، باوابا و دیجیتال برگزار می‌شود.

بخش هنر معاصر، گالری‌هایی را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد که با نمایش‌های انفرادی یا گروهی و ارائه دیدگاه‌های جهانی جدید، به پرورش فرهنگ اکتشاف هنر، کمک می‌کنند.

از ایران گالری دستان با نمایش آثار گروهی از هنرمندان ایرانی در این رویداد شرکت دارد. رضا عابدینی، هادی علیجانی، کیارش علیمی، فریدون آو، ‌اندیشه آوینی، سروژ بارسقیان، یوشا بشیر، علی بهشتی، کیمیا دهقان، هما دلورای، محمدحسین عماد، نیکی فلاح فر، بیتا فیاضی، محمدحسین غلام‌زاده، سهند حسامیان، البرز کاظمی، فرخ مهدوی، نسرین ملک ثابت، مهران مهاجر، بهمن محمدی، اردشیر محصص، مهرداد محبعلی، ‌امین منتظری، بهاره نوابی، فرح اصولی، عسل پیروی، محمد پیریایی، شایان سجادیان، کلثوم صالحی، ملیکا شفاهی، مملی شفاهی، سینا شیری، کوروش شیشه گران، محسن وزیری مقدم، آیدین خانکشی پور، محمدحسین ماهر، علی اکبر صادقی و رضا آرامش هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها به نمایش درمی‌آید.

گالری سرایی نیز آثاری از م. اسمارت را در این بخش به نمایش می‌گذارد.

بخش هنر مدرن یک پلتفرم منحصر به فرد است که بر هنر مدرن خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی تمرکز دارد. این بخش به نمایش‌های انفرادی اختصاص داده شده و بر دوره‌ای خاص یا گفت‌وگو‌های موضوعی و هنرمندانی که بین دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۹۰ کار می‌کنند تمرکز دارد. کسانی که آثارشان نقشی کلیدی در چشم‌انداز هنر امروز بازی می‌کند.

گالری The Third Line یک گالری مستقر در دبی است که هنرمندان معاصر خاورمیانه را در سطح محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی می‌کند. غرفه این گالری در بخش هنر مدرن به نمایش آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان اختصاص دارد.

Bawwaba که در زبان عربی به معنای دروازه است، به عنوان درگاهی برای کشف آثار خلق شده در سال گذشته یا آثاری که به طور خاص برای نمایشگاه به وجود آمده‌اند، عمل می‌کند و از طریق نمایشگاه انفرادی یک هنرمند، خوانشی از تحولات هنری امروز را در محدوده وسیع جغرافیایی در سراسر «جنوب جهانی» به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

سیامک فیلی‌زاده، هنرمند ایرانی است که با پروژه نواحی در این بخش حضور دارد. پروژه‌های نواحی برنامه‌ای گسترده در طیف هنر معاصر و مدرن ایران است که توسط گالری ایرانشهر، میزبانی مکان‌های نمایشگاهی و ساختار کیوریتوری را برای هنرمندان نوظهور و هنر تجربی فراهم می‌کند.

پروژه سیامک فیلی‌زاده در طول ۱۵۰۰ روز کار، با شخصیت‌پردازی در داستان، فضاسازی و طراحی لباس به دست آمده است. فیلی‌زاده با تکنیک‌های مختلفی مانند عکاسی صحنه‌ای، مونتاژ عکس و مدل‌سازی سه‌بعدی این کار را انجام داده است.