گروه سینما تئاتر هنرآنلاین: در مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، لیلی عاج برای نگارش تئاتر تلویزیونی «کجایی ابراهیم» موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد. نمایش تلویزیونی کجایی ابراهیم به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی حمید نیلی است که برشی از زندگی شهید ابراهیم هادی را با سه نگاه گذشته، حال و آینده به نمایش گذاشته است

نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر و سینما در حاشیه مراسم افتتاحیه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به همه‌ی بسترهای فیلم و تئاتر علاقه‌مندم. قالب نمایشی برای من تفاوتی ندارد. اما تله‌تئاتر ازهیجان‌انگیزترین قالب‌های نمایشی است چرا که چیزی بین هر دو است. بنابراین بخش نمایش‌های تلویزیونی برای من نقطه طلایی و جذابی است.

لیلی عاج متولد سال 1357، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان است. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی به اتمام رسانده و دوره ‎تکمیلی فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران را پشت سر گذاشته است. از نمایش‌هایی که این نویسنده در آنها به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته می‌توان به "قرمز و دیگران" و "گل‎های شمعدانی" اشاره کرد. همچنین این کارگردان تاکنون نمایش‌هایی چون "شب"، "باله روی سطرهای بی‌معنی"، "فکاهی‌نامه‎ یک زن"،  "خواب زمستانی" و "قند خون" را تولید کرده که هر کدام از نمایش‌ها جوایزی را در جشنواره‌های تئاتر دانشگاهی و تئاتر شهر کسب کرده‌اند. لیلی عاج در حوزه فیلم‌کوتاه و تلویزیون هم فعالیت داشته که باید از ساخت فیلم‌های کوتاه "پاییز"، "همین"، "هه‌‌ره وس"، "زن خط تیره مرد" و "هرچه تو را به یاد من بیاندازد زیباست" نام برد.

او با اولین فیلم بلند خود به نام «سرهنگ ثریا» در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شرکت کرد. لیلی عاج در جشنواره فیلم فجر 41 برای این فیلم موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول شد و سیمرغ بلورین گوهرشاد را جهت تکریم فیلمسازان زن از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

لیلی عاج که فیلمی در فجر 42 ندارد در خصوص فیلم‌سازی و برنامه‌اش برای شرکت در جشنواره فیلم فجر سال آینده ادامه داد: برای سال آینده‌ی جشنواره فیلم فجر، فیلمی با موضوع دفاع مقدس در دست تهیه دارم که امیدوارم از عهده‌ی این فیلمِ سخت به خوبی برآیم.

طبق اخبار فیلم بعدی او «همسایه حسین» نام دارد. به گفته عاج، کار پژوهش و نگارش نهایی این پروژه به پایان رسیده.