خبرگزاری هنرآنلاین: دومین دوره از جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی امسال برگزارشد. اگرچه نقش این جشنواره در ایجاد بستر رشد برای جوانان و استعدادهای باانگیزه هنری را نمی‌توان منکر شد اما هرگاه پای درد و دل هنرجویان، صاحبان آموزشگاه‌ها و حتی مدیران هنری می‌نشینیم، محال است گلایه‌هایی از هزینه‌های مالی متحمل‌شده و مخارج سنگین تولیدات هنری نشنویم. این افراد چشم انتظار حمایت هستند و اولین نهادی که در این حوزه به عنوان حامی هنر شناخته می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره، گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌آید.

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال خبرنگار هنرآنلاین که این وزارتخانه در قبال رفع مشکلات مالی آموزشگاه‌ها و هزینه‌ها و شهریه‌های سنگین آموزشگاه‌ها چه تمهیداتی اندیشیده است، گفت: بخش خصوصی ما باید به قدری قدرتمند شود که بتواند بار اصلی تولیدات هنری را به دوش بکشد. وزارت ارشاد و مراکز وابسته به این نهاد در این حوزه قطعا کمک و مساعدت خواهد داشت اما بنا نیست این وزارتخانه در این مسائل تصدی‌گری کند. سیاست ما در وزارت ارشاد، مساعدت آموزشگاه‌ها در تولیدات هنری است و بار اصلی این تولیدات بایستی بر دوش بخش خصوصی قرار گیرد و ان‌شاءالله این مساله را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی همچنین در خصوص دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی که تا روز جمعه ادامه دارد نیز گفت: این جشنواره نیز به دنبال مساعدت هنرجویان و آموزشگاه‌هاست و طبق پیگیری‌هایی که از آقای سالاری معاون هنری داشتم، طرح‌هایی برای برگزاری جشنواره آموزشگاه‌های آزاد موسیقی و تئاتر هم داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همین جشنواره‌ها این تولیدات هنری را به صدر اخبار می‌برد و برگزاری آنها بسیار حائز اهمیت است. با همکارانمان در آموزشگاه‌های موسیقی هم صحبت کردیم و قرار شد یک جلسه در خدمتشان باشیم و از نزدیک مسائل این حوزه را حل کنیم. به هر حال در خدمت هنرجویان و آموزشگاه‌ها و دست‌اندرکاران عرصه هنر هستیم وتا جایی که توان داریم، از آنها حمایت خواهیم کرد.