هنرآنلاین: نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف در حالی در تالار وحدت آغاز به کار کرد که این مراسم میزبان چهره‌های مطرح در عرصه‌های مختلف بود و و اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری نیز حدود یک ساعت از بخش‌های مختلف نمایشگاه دیدار کرد.

نمایشگاه "هنر تدبیر" که منعکس‌کننده عملکرد سه ساله دولت یازدهم در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، هسته‌ای، بین‌الملل و... است، با حضور جهانگیری، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی افضلی مدیر موسسه هنرهای معاصر و دبیر این نمایشگاه افتتاح شد.

در این نمایشگاه تصاویری از اقدامات و دستاوردهای دولت در بخش‌های بهداشت، اقتصاد، تعاملات بین‌المللی و برجام به نمایش گذاشته شده است. فضای تالار وحدت با سازه‌هایی پر شده و روی این سازه‌ها تصاویری از اقدامات دولت تدبیر و امید به نمایش عموم گذاشته شده است.

ارکستر سازهای بادی ارکستر سمفونیک تهران در این برنامه قطعه "ای ایران" و سرود جمهوری اسلامی ایران را با ورود معاون اول ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری نواخت.

 

بعد از حضور معاون اول ریاست جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی علی مرادخانی معاونت هنری وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نمایشگاه دیدن کردند.

برای تمام پرداخت‌های دولت و مقامات سیاسی سقف تعیین شد

اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری بعد از بازدید از نمایشگاه، در جمع خبرنگاران گفت: درباره حقوق‌های نامتعارف و ناعادلانه‌ای که پرداخت شد، ما در مقطعی که راجع به این موضوع تصمیم‌گیری کردیم. یکی از کارهایی که باید می‌‌کردیم این بود که از یک تاریخی به بعد باید مطمئن می‌شدیم که دیگر چنین اتفاقات منفی در نظام اداری کشور نمی‌افتد که بر این اساس یک مجموعه تصمیمات گرفته شد.

وی افزود: از جمله تصمیمات این بود که شورای حقوق و دستمزد که سال‌ها تشکیل نشده بود، فعال شد و جلساتی هفتگی برگزار می‌کنند. همچنین برای تمامی پرداخت‌های دولت و مقامات سیاسی کشور سقف تعیین شد که دریافتی‌شان زیر 10 میلیون باشد.

او ادامه داد: قوای سه‌گانه و اعضای مجلس با نهادهایی که در بیرون هستند، از جمله نهادهای نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری با خود من دیدار داشتند و گفتند که این مصوبه ابلاغ شود و ما هم می‌خواهیم این مصوبه را به صورت کامل اجرا کنیم. همچنین از سوی دیگر، ابلاغ این مصوبه از سوی نهادهای زیر نظر رهبری از دفتر مقام معظم رهبری مورد پیگیری قرار گرفت تا در نهادهای زیر نظر رهبری اجرا شود لذا همه دستگاه‌ها باید این را رعایت کنند.

جهانگیری همچنین گفت: برخی از بنگاه‌ها مثل بیمه‌ها، شرکت‌های بزرگ و یا شرکت‌های مربوط به نفت و ... به صورت طبیعی دریافتی‌شان از مقامات سیاسی بالاتر است که البته برای آن‌ها هم سقف تعیین شده که حدود زیر 20 میلیون تومان است، برخی از مناطق خاص مثل جنوب کشور و یا مناطقی که تأسیسات نفتی در شرایط ویژ‌ه‌ای قرار دارند حداکثر این عدد به 22 یا 23 میلیون می‌رسد و بیشتر از آن اجازه پرداخت ندارند، این‌ها تصمیم‌گیری شد و سازمان امور استخدامی بر اساس همین اتفاقات تشکیل شد. چرا که این سازمان 10 سال قبل منحل شده بود که یکی از آسیب‌شناسی‌هایی که در این چند مدت صورت گرفت این بود که باید حتماً این سازمان ایجاد شود. هیچ ذینفعی حق ندارد برای خودش تصمیم بگیرد و یک هیئت مدیره نمی‌تواند بنشیند برای خودش تصمیم بگیرد که برای خودش پاداش یا حقوقی مشخص کند.

علی‌اکبر صفی‌پور، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، مجید ملانوروزی، سیاوش طهمورث، محمود عزیزی، اکبر زنجانپور، اسماعیل آذر، ایرج راد، مجید فروغی، علی ترابی، قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام، حمید قبادی، فرزاد طالبی، هادی مرزبان، اصغر دشتی، محمدرضا شفیعی و... از حاضران این مراسم بودند.

نمایشگاه "هنر تدبیر" با زبان هنر به مدت 7 روز دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید را به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند. موسسه توسعه هنرهای معاصر مجری نمایشگاه "هنر تدبیر" و مهدی افضلی مدیر این موسسه رئیس نمایشگاه است.