سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "اگر شبی از شب‌های تهران مسافری" با نویسندگی علی شمس و کارگردانی مشترک الهام ابنی و جواد صداقت در تالار مولوی اجرا می‌شود. جواد صداقت با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه برای اجرا دراماتورژی شد و اکنون تنها رگه‌هایی از متن علی شمس در این اثر باقی مانده است.

او ادامه داد: بر این اساس به سمت فضای جنوب و زار درمانی رفتیم، در واقع با استفاده از شاکله اصلی متن و آئین‌های جنوب نمایش را به شکل کارگاهی به صحنه بردیم.

صداقت با اشاره به داستان این اثر عنوان کرد: در شب عروسی طغرل، سیاه بازی می‌میرد و روحش وارد جسم طغرل می‌شود، حالا طغرل در یک سیاه تجسم یافته... داستان از زبان همسر طغرل بیان می‌شود. او برای بیرون آمدن از این شوک با شخصیت‌های مختلف دیگری مواجه می‌شود. بهترین مواردی که ما می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم آئین زار درمانی بود.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: آقای حریری رئیس تالار مولوی به بوشهر دعوت شده بودند و به تماشای این کار نشستند. بعد از آن، ما درخواست اجرا در این تالار به او دادیم که خوشبختانه با آن موافقت شد. اکنون به مدت 18 شب در این تماشاخانه به صحنه خواهیم رفت.

همچنین الهام ابنی دیگر کارگردان این اثر در مورد شیوه‌های اجرایی این نمایش گفت: در روند اجرا به جایی رسیدیم که آئین ما بود. اغلب این آئین‌ها در قالب میزانسن نمایشی به صحنه آوردیم و از دیدگاه خودمان معنا و مفهوم به آئین زار دادیم.

نمایش "اگر شبی از شبهای تهران مسافری" با نویسندگی علی شمس و کارگردانی مشترک الهام ابنی و جواد صداقت از 6 دی‌ماه ساعت ١٧ در سالن کوچک تئاتر مولوی به صحنه می‌رود. حشمت‌اله غضنفر و الهام ابنی ایفای نقش می‌کنند.