سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نسبت خونی" نوشته و کار سجاد امیرمجاهدی این روزها در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. سجاد امیرمجاهدی با ارائه توضیحاتی در رابطه با نگارش این نمایشنامه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: افراد بر اساس تعاریف ذهنی خودشان، مهرورزی و محبت می‌کنند اما زمانی که از بیرون به آن نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم این موضوع بخشی از زندگی آن فرد را از بین می‌برد.

او ادامه داد: این مساله دغدغه من بود البته شکل اجرایی آن از چهار سال پیش از اجرا جشنواره، زمانی که در هنرستان کرمان تحصیل می‌کردم، شکل گرفت و کاملا مبتنی بر تئاتر فیزیکال بود. این اثر به مرور تبدیل به نمایشی شد که اکنون بر صحنه می‌بینید.

امیرمجاهدی اظهار کرد: اثر در یک مکان و دو زمان متفاوت اجرا می‌شود، یکی از آنها، آینده زمانی است که اتفاقات در آن رخ می‌دهد، زمانی که سوخته و آتش گرفته است. در واقع بخشی از این نمایش رئالیستی و بخش دیگر آن مبتنی بر تئاتر فیزیکال است.

این کارگردان تئاتر در رابطه با مسائلی که آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشجویی برای اجرا در تالار مولوی با روبه‌رو هستند توضیح داد: تنها این را می‌دانم که بعد از دریافت جایزه، با ما به عنوان اثر برگزیده برخورد نشد. از خرداد تا آبان ماه امسال، هر هفته مراجعه می‌کردیم؛ اکنون تنها 14 اجرا داریم که بدون شک بعد از یکسال و نیم تمرین زمان بسیار محدودی به شمار می‌رود. اصولا زیر 15 اجرا در مرکز هنرهای نمایشی، اجرا عمومی محسوب نمی‌شود.

او افزود: دلیل این مساله از سوی تالار به ما نداشتن زمان و درخواست‌ها بسیار مطرح شد. من آن را پذیرفتم زیرا بهتر از اجرا نرفتن بود. بسیار علاقمند به اجرا در این تالار به خاطر وجه دانشجویی‌اش بودم و از سوی فضا و ابعاد آن هم برای کار من مناسب بود. قصد دارم در تماشاخانه دیگری این نمایش را مجددا به صحنه ببرم. پیگیری‌های دبیرخانه جشنواره هم تا زمان پیش از اجرای عموم فقط با انتشار بیانیه بود.

نمایش "نسبت خونی" نوشته و کار سجاد امیرمجاهدی تا 10 دی ماه ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. مهرنوش ستاری، محمدعلی ابراهیمی، مجید برهانی، علی میرنژاد، زاگرس شهیدی، محمدقائدی بازیگران این اثرند.