سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بانوی گم شده" به کارگردانی فرهاد شریفی این روزها در تماشاخانه ارغنون به صحنه می‌رود. فرهاد شریفی کارگردان و بازیگر تئاتر، با بیان توضیحاتی در مورد اجرای مجدد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به دو دلیل بر آن شدم تا مجددا این اثر را به صحنه ببرم، نخست آنکه این نمایش در دور اول اجراهای عمومی خود، آنگونه که در نظر داشتم و زمان و انرژی برای تولید آن صرف کردم، دیده نشد  وبا پایان اجراهای‌مان در نظر داشتم تا بتوانم مجددا آن را به صحنه ببرم.

او ادامه داد: مضمون نمایشنامه دلیل دیگر من بود. این روزها آثار بسیاری در تماشاخانه‌های مختلف به صحنه می‌روند؛ اما کم‌تر شاهد اجرای آثاری با مضمون خانواده، دوستی، عشق، محبت و... در میان آنها هستیم. بنابراین با توجه به محتوای این اثر و شرایط فعلی بر آن شدم تا نمایشی با چنین مضامینی اجرا کنم.

شریفی در مورد تغییرات اجرایی این نمایش نسبت به گذشته بیان کرد: اجرای نخست ما در کارگاه نمایش تئاترشهر بود و طبیعتا به خاطر شرایط متفاوت سالن ارغنون، تغییراتی در میزانسن‌ها داشتیم.

این کارگردان تئاتر در مورد اجرا در تماشاخانه خصوصی توضیح داد: متاسفانه این روزها اجرا در این سالن‌ها شرایط خاصی را برای جذب مخاطب و معرفی نمایش‌ها می‌طلبد. این شرایط باعث شده بسیاری از بازیگران و هنرمندان خوب تئاتر نتوانند فعالیت مستمر داشته باشند.

او افزود: ایجاد و بهره بردن از "عنوان" بیشتر مد نظر افراد مختلف است. قبل از اجرا، با تعدادی از تهیه‌کنندگان صحبت کردم، اما متوجه شدم عنوان تهیه‌کننده در تئاتر با آنچه من تصور می‌کردم بسیار تفاوت دارد. بسیاری تهیه پلاتو یا تامین تغدیه گروه نمایش را تهیه‌کنندگی می‌دانند.

بانوی گم شده

شریفی خاطرنشان کرد: معتقدم باید تعریف و برنامه‌ریزی صحیح‌تری برای تماشاخانه‌های خصوص داشت تا در آینده با آسیب‌های غیر قابل جبران روبه‌رو نشویم.

نمایش "بانوی گم شده" به نویسندگی هلن خان زاده امیری و کارگردانی فرهاد شریفی تا 28 دی ماه در تماشاخانه ارغنون واقع در حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱به صحنه می رود. مهشاد مخبری تنها بازیگر این اثر است.