سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مرگ زنان زرد" نوشته و کار امین آبان این روزها در تماشاخانه ارغنون به صحنه می‌رود. امین آبان با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تحقیقات برای نگارش این متن دو سال طول کشید؛ متنی که در حال تبدیل شدن به فیلمنامه است.

او ادامه داد: یکی از انگیزه‌های من برای اجرا تاثیرگذاری این مفاهیم بر تماشاگر است. اینکه رخدادهای همزمان در دنیای فیزیکال و عالم متافیزیک تا چه اندازه تاثیرگذار است؟

آبان توضیح داد: به گفته "اورفئوس" که توسط فیثاغورث وارد فلسفه شد؛ انسان دو بعد آسمانی و زمینی دارد. هر قدر پاک‌تر زندگی کنید ابعاد آسمانی شما بزرگ‌تر می‌شود. این پاکی از رعایت اخلاقیات، پیروی از قوانین جامعه و قوانین فردی که ما را به سمت تعالی می‌برد تبعیت می‌کند. مرگ دغدغه من است، ما زمان زیادی زنده نیستیم و باید از زندگی و اتفاقاتی که در جهان هستی می‌افتد کاملا لذت ببریم. به اعتقاد شخصی من، هر کاری که انجام دهید بر چرخه متافیزیک تاثیر می‌گذارد و باید مسئولیت هر کاری که انجام می‌دهید را قبول کنید.

این کارگردان نمایش عنوان کرد: این نمایش ساختار اپیزودیک دارد و همه مفاهیم آن ما را به آنچه مد نظر داریم می‌رسانند. نوعی از تاتر بی‌چیز است از به کار بردن هر گونه موارد غیر ضروری صحنه پرهیز می‌کند تا توانایی بازیگران و کارگردان برای مصور کردن وقایع و پلان‌های این اپیک سورئالیستی، تخیل تماشاگر را به تمامیت به کار گیرد.

آبان اظهار کرد: کلیه مفاهیم را در فضای محدود به معرض نمایش گذاشتم؛ درام اهمیت دارد و همه چیز را بازیگران می‌سازند و تماشاگران را به آن عالم دیگری می‌برند. در این اجرا رندی زیادی داریم و اطلاعات را به ذهن مخاطب برمی‌گردانیم به عنوان مثال اگر در مورد کشتی صحبت می‌کنیم، به سراغ کشتی که در ذهن تماشاگر است می‌رویم و تماشاگر در صحنه آن کشتی بزرگ را می‌بیند. کارگردانی تصاویر را به تماشاگران می‌سپاریم و در واقع از هر تماشاگری، یک کارگردان می‌سازیم.

نمایش "مرگ زنان زرد" نوشته و کار امین آبان ساعت 16 در تماشاخانه ارغنون واقع در خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده با تقاطع ولیعصر، انتهای کوچه زیبا به صحنه می‌رود. شیرین عطا الهی، نیلوفر مرادی، سپیده ساعدی، فاطمه آریا، امین آبان، سهیل برخورداری و مهسا کامیابی بازیگران این نمایش‌اند.