به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، شیوا مقانلو ـ نویسنده و مترجم نام‌آشنای کشور ـ پنجشنبه 2 دی‌ماه داستان کوتاهی را با موضوع عشق و به نویسندگی "اِدویج دانتیکا" ـ نویسنده هاییتی‌تبار آمریکایی ـ در سری جدید برنامه پنجشنبه‌های تئاتر و داستان به سردبیری "حسین کریمی‌راد" روخوانی خواهد کرد.

کریمی‌راد تابستان امسال نیز جلسات داستان‌خوانی را با موضوع "جنگ" و با حضور هنرمندان نام‌دار تئاتر، سینما و تلویزیون در همین تالار برگزار کرده بود. دوره دوم این برنامه با موضوع عشق، دی‌ماه با حضور نویسندگان، مترجمان و شعرا برگزار می‌شود.

کارشناس و منتقد این برنامه، دکتر امیرعطا جولایی است و دیگر عوامل برگزاری آن عبارت‌اند از: صبا مرشد و فاطمه محسنی (دستیاران)، هدیه ذوالفقاری (طراح پوستر و گرافیک)، ناهید محمودی (مدیر صحنه)، نیما خطیب‌شاد (نریشن)، پرستو کیانی‌جم (تدوین صدا)، پوریا عنایی و ثمین بیجاد (هماهنگی امور)، محمد فراهانی و سارا جاهدنیا (عکاسان)، احمدرضا حجارزاده (مشاور امور رسانه).

دیگر برنامه‌های داستان‌خوانی تالار محراب در هفته‌های آتی توسط مهدی یزدانی‌خرم، اصغر نوری، ارمغان بهداروند و آراز بارسقیان برپا می‌شود.

برنامه پنجشنبه‌های تئاتر و داستان، از روز پنجشنبه همین هفته 2 دی‌ماه، ساعت17 در مجموعه تئاتر محراب‌ به نشانی خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان سپه (امام‌خمینی)، روبه‌روی موزه ملی قرآن برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه‌ها، می‌توانند برای خرید و رزرو بلیت به گیشه تالار محراب یا سایت تیوال مراجعه بکنند.

نمایش "بانوی گم‌شده" در تماشاخانه ارغنون افتتاح شد

نمایش "بانوی گم‌شده" به کارگردانی فرهاد شریفی و تهیه‌کنندگی سیدحسام میرحجازی، شب گذشته با حضور هنرمندانی همچون فریده سپاه‌منصور، افشین هاشمی و بهزاد خداویسی اجراهای خود را در تماشاخانه ارغنون آغاز کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای گروه، نمایش "بانوی گم‌شده" به نویسندگی هلن خان‌زاده امیری،کارگردانی فرهاد شریفی و تهیه‌کنندگی سیدحسام میرحجازی در نخستین شب اجرای خود میزبان هنرمندانی نظیر فریده سپاه‌منصور، افشین هاشمی، بهزاد خداویسی، امیرشهاب رضویان و محمدعلی ساربان بود.

فریده سپاه‌منصور درباره بازی مهشاد مخبری در این نمایش گفت:"به نظرم خانم مخبری امشب که اولین شب اجرا بود و هنوز کار پخته نشده، توانست به این خوبی با تماشاگر ارتباط برقرار بکند، ببینید ده شب دیگر روی صحنه چه کار می‌کند! خوش به حال آن‌ها که چند شب دیگر به تماشای این نمایش می‌نشینند. متاسفانه زمستان است و من نمی‌توانم زیاد از خانه بیرون بیایم، وگرنه یکی‌دو مرتبه دیگر به تماشای این نمایش می‌آمدم".

این بازیگر پیشکسوت همچنین در مورد مضمون نمایش بیان کرد:"بانوی گم‌شده درباره یک هنرمند فراموش‌شده است که متاسفانه اطرافمان چنین هنرمندانی را زیاد می‌بینیم. همه گله‌مند هستند از این‌که چرا فراموش می‌شوند. این نمایش حکایت "هرکه از دل برود، از دیده برفت" است. این زن در نمایش بانوی گم‌شده سرنوشت خیلی دردناکی دارد. البته فراموش‌شدن برای هر کسی تلخ است. اگر یک فرد معمولی باشیم و فراموش بشویم، دردناک است اما وقتی شغلی دارید که مورد توجه اکثریت هستید و بعد ناگهان فراموش می‌شوید، آن خیلی دردناک‌تر است. ضمن این‌که ما تصویری از یک زن بی‌خانمان و مبتلا به آلزایمر را می‌بینیم".

بهزاد خداویسی نیز درباره نمایش "بانوی گم‌شده" گفت:"لحظات خیلی درخشان و زیبایی دارد. بازی خانم مخبری مثل همیشه خوب و حرفه‌ای است و تماشاگر باور نمی‌کند ایشان یک بازیگر جوان هستند.گمان می‌کند یک پیرزن، بازیگر این نقش است و همین نکته جذاب بود. ضمن این‌که مضمون نمایش به رشته کاری ما نزدیک بود؛ بازیگری که حالا پیر و گُم شده. شاید آینده همه ما این‌طور باشد. این نمایش من را به یاد زنده‌یاد حسین سرشار انداخت که آلزایمر گرفته بود. بانوی گم‌شده برای مخاطب خیلی نوستالژی داشت و ما را به گذشته می‌برد. نکته دیگر در این کار، اشاره جالب آن به نبرد میان جوانی و پیری است و نوعی فراموشی که آدم‌ها خاطره‌های خیلی دور را به یاد دارند، ولی رویدادهای نزدیک را به خاطر نمی‌آورند".

"بانوی گم‌شده" اثری اجتماعی با رویکرد طنز، روایتی از سرگذشت هنرمندان یا افرادی است که در کهولت سن، دچار فراموشی شده‌اند و آرزوهای خود را بر بادرفته می‌پندارند.

مهشاد مخبری تنها بازیگر این نمایش است و دیگر عوامل آن عبارت‌اند از: مهدی یزدی(نوازنده و همراه)، پروین کوثری(طراح لباس و صحنه)، بابک حقی(عکاس، طراح پوستر و بروشور)، قاسم فرجی(افکت و ضبط)، سهیلا تیلاوی(دستیار و برنامه‌ریز)، احمدرضا حجارزاده و الهه حاجی‌زاده (مشاور رسانه و روابط‌عمومی).

این نمایش تا پایان دی‌ماه هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت20:45 در تماشاخانه ارغنون به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از تقاطع رازی، جنب کلینیک شهیدحیدری، بن‌بست زیبا، پلاک1 اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای رزرو بلیت با شماره 09354461052 تماس بگیرند یا به سایت http://www.tiwall.com/theater/banooye-gomshodeh مراجعه بکنند.