گروه تئاتر هنرآنلاین: بازیگران «پلاک هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین نجفی عبارتند از مرضیه ‌بهاری، دنیا پناهی، نازنین ‌کاظم‌پور، محمدصالح ‌مزینانی، رضا ‌منصوری، امیر نظرعلی و فاطمه یزدانی. این نمایش زمستان سال گذشته سه اجرا در تماشاخانه ملک داشت.

مهدی پسرعلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «پلاک هفت» گفت: ایده نمایشنامه را عرفان اصغرپور و رضا منصوری با من در میان گذاشتند و از آنجا که دیدم این ایده قابلیت تمرین و اجرا دارد آن را پذیرفتم. سال گذشته نمایش را در تماشاخانه ملک روی صحنه بردم اما به دلیل اینکه گروه به دلایلی امکان ادامه کار نداشت، اجراها متوقف شد تا اینکه آن را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه آوردیم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: داستان نمایش درباره بچه‌ای است که دچار فلج مغزی است و کنترلی ندارد و تنها قادر به صحبت کردن است و حتی گاهی دچار لکنت هم می‌شود. در اصل مادر بچه مقصر این قضیه است و این موضوع را پنهان می‌کند و پدر در ظاهر مقصر است و فکر می‌کنند او می‌خواهد بچه را از سر خود باز کند...

این کارگردان جوان ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود یک ماه و نیم به طول انجامید، اظهار کرد: نمایش فضایی رئال دارد و لحظاتی از آن کمدی و طنز و بیشتر بخش‌های آن همراه با غمی است که مخاطب نسبت به این بچه احساس می‌کند و لحظاتی از نمایش تماشاگر نمی‌داند چه‌چیزی پیش خواهد آمد و منتظر اتفاق است.

پسرعلی درباره ویژگی‌های نمایش «پلاک هفت» تصریح کرد: ما در نظر داشتیم با این نمایش بچه‌هایی را نشان دهیم که با این‌گونه اختلال‌ها روبه‌رو هستند و وضعیت آن‌ها را در خانواده به نمایش بگذاریم. پزشکِ کاردرمانی در این نمایش حضور دارد که حین اجرا درباره این موارد به مخاطب توضیح می‌دهد.

او در پایان صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه متاسفانه شرایط جذب مخاطب نسبت به گذشته بسیار دشوار است، گفت: برای اجرای این اثر تبلیغات بسیاری اعم از اطلاع‌رسانی مجازی، ارسال پیامک و انتشار پوستر و بروشور انجام شده اما تماشاگر چندانی نداریم در صورتی که در سه اجرای سال گذشته وضعیت بسیار بهتر بود و با این شرایط قطعاً دچار ضرر و زیان خواهیم شد.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال تهیه کنند.