به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که قرار است ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ در سالن بوستان این مرکز برای هنرمندان اجرا شود، در طول نمایش با استقبال خوب مخاطبان کودک و نوجوان مواجه شد.

داستان این نمایش از روزی آغاز می‌شود که تعدادی دانش‌آموز قبل از شیوع بیماری کرونا، در آخرین روز هفته، با خوشحالی از مدرسه به خانه می‌روند تا برای اردویی که هفته آینده مدرسه در نظر گرفته، حاضر شوند. اما اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد. تاکنون هنرمندان بسیاری این‌نمایش را دیدند و ضمن دعوت از مخاطبان برای تماشای آن، نظرات خود را بیان کردند.

 رحمت‌اله امینی، نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه بعد از تماشای این اثر نمایشی گفت: ویژگی متفاوت نمایش «وقتی ما نیستیم» پرداختن به سال‌های همه‌گیری کرونا و دور ماندن کودکان و نوجوانان از مدرسه و همسالانشان بود. این نمایش نشان‌دهنده وقایع رئالیستی است و تمامی اعضای گروه تلاش کرده بودند تا وقایع عادی را با همان شکل عادی خود به نمایش در بیاورند و از این منظر اثری قابل توجه است.

سامی صالحی‌ثابت، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر نیز حضور نوجوانان بازیگر را در این نمایش قابل تحسین دانست و یادآور شد: تولید این نمایش برای نوجوانان با حضور خود نوجوانان و نگاه ویژه به دختران نوجوان از سوی کارگردان قابل تقدیر بود و از امتیازات مهم این نمایش محسوب می‌شود.

مهدی فرشیدی‌سپهر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر ضمن ابراز خوشنودی از تماشای این نمایش گفت: بازیگرانی که روی صحنه ظاهر شدند نوجوانانی بودند که کمتر بر صحنه دیده‌ایم اما حرف‌هایشان مهم، کاربردی و آموزنده بود. حرف‌هایی که برای همه آشناست و همه‌ ما در دوره‌ای با آن رو به رو بودیم و با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردیم. دیدن حقیقت روی صحنه مخاطب را مجذوب خودش می‌کند.

قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره این نمایش اظهار کرد: بر خلاف تئاترهای کودک و نوجوانی که تا به حال بر صحنه دیدیم، همه‌ی شخصیت‌ها کاراکتر بودند و از تیپ دور شده بودند که کار دشواری است و هماهنگی زیادی می‌طلبد.

مجید حیدری، نویسنده و تهیه‌کننده رادیو بازیگران نوجوان را تحسین کرد و افزود: بازیگران نوجوان در این نمایش حس صادقانه‌ای منتقل کردند و مخاطب بزرگسال هم به گذشته می‌رفت. با قصه این نمایش، لحظاتی زندگی کردیم.

منوچهر اکبرلو، نویسنده، مدرس و پژوهشگر سینما و تئاتر عنوان کرد: نمایش «وقتی ما نیستیم» حرف دل نوجوانان را برای مخاطب بازگو می‌کند. حرف‌هایی که هم برای هم سالانشان نکات خوبی دارد و هم خانواده‌ها می‌توانند بهره‌مند شوند. متاسفانه کالاهای فرهنگی همچون فیلم، تئاتر، موسیقی و... برای قشر نوجوان بسیار اندک است. این نوع نمایش‌های نوجوان فرصت مغتنمی است که باید از آن حمایت کرد.

نمایش «وقتی ما نیستیم» به نویسندگی نرگس اصغری و کارگردانی داوود زارع از روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به روی صحنه رفت و تا پایان همین هفته به اجراهای خود پایان می‌دهد.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محوطه پارک لاله در خیابان حجاب واقع شده است.