به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم‌تئاتر عروسکی درباره بخشی از وقایع روز عاشوراست. نمایش «طفل و تیر و تشنگی» کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نویسندگی آن را مهدی پوررضائیان بر عهده داشت.

در خلاصه این نمایش آمده است: تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد. باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین (ع) است و....

نمایش «طفل و تیر و تشنگی» با محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و با زبانی ساده برای کودکان و مبتنی بر مستندات تاریخی است. این نمایش که در سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفته، روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است.

در این نمایش هنرمندانی چون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی و سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور دارند.

مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی، ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.

از دیگر عوامل این اثر الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر و رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، طراح صحنه نسیم یاقوتی، طراح نور محمدرضا شاملوفرد و طراح پوستر بهزاد غریب‌پور بودند که با این نمایش همراهی کردند.

علاقه‌مندان و عزاداران سرور و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه کانون به نشانی cinema.kpf.ir در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد به تماشای این فیلم تئاتر بنشینند.