به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «شکلات فرنگی» عصر روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ اجراهای خود را در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

بر همین اساس، علی فروتن میهمان این نمایش در اولین شب اجرا بود که پیش از نواختن زنگ آغاز به کار این نمایش، درسخنانی از والدین برای استقبال پرشور کودکان و نوجوانان در اولین اجرای نمایش «شکلات فرنگی» تشکر کرد و یادآور شد؛ همه باید تلاش کنیم تا از تئاتر کودک و نوجوان حمایت شود و چراغ تئاتر کودک و نوجوان را روشن نگه داریم. تئاتری که دو سالن حرفه‌ای آن در کانون پرورش فکری است و همه می‌دانیم این برای کلان شهر تهران بسیار کم است.

در این مراسم هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان همچون ناصر آویژه، مهدی فرشیدی‌سپهر، عبد آتشانی، سلما محسنی و حمیدرضا مرادی حضور داشتند و پس از اجرای نمایش، مراسم جشن تولد بازیگر نوجوان نمایش و دیگر عوامل متولد فروردین برگزار شد.

نمایش «شکلات فرنگی» برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است و همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون بر روی صحنه می‌رود. هنرمندان بازیگر که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند سعید ابک، مریم آشوری، محمدعلی حسین‌علی‌پور و هما اسدی هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سینا ییلاق‌بیگی به عنوان طراح صحنه و دکور، زیبا موسوی به عنوان طراح لباس، رضا خضرایی به عنوان طراح نور، امیر نجفی به عنوان طراح پوستر و بروشور، آرش لطفی به عنوان آهنگساز، معصومه آرواز به عنوان دستیار کارگردان، پرتو جغتایی به عنوان عکاس و ریحانه مطهری به عنوان مسئول روابط عمومی اشاره کرد.

در خلاصه این نمایش آمده؛ سارا دختر ۹ ساله‌ای است که با پدر بزرگ و مادربزرگش زندگی می کند. او دوست دارد در مسابقه پخت کیک مدرسه‌اش شرکت کند و برای شرکت در این مسابقه به کمک پدربزرگ و مادربزرگش نیاز دارد اما آنها سالهاست بر سر یک موضوع با هم اختلاف دارند. سارا به همراه پستچی محله نقشه‌ای می‌کشد این مشکل را حل کند و...

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه یا از طریق شماره‌های ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ و ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ اقدام کنند. مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داخل پارک لاله در خیابان حجاب واقع شده و با قدمت ۵۰ ساله خود همچنان به عنوان فعال‌ترین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان میزبان خانواده‌هاست.