به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تماشاخانه‌های سیار در استان‌های شمال شرقی کشور مهمان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی می‌شوند.

همچنین مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از استان‌های شمالی و شمال غرب؛ تهران، البرز، قم و قزوین از استان‌های مرکزی و کردستان، کرمانشاه و ایلام از استان‌های غربی میزبان تماشاخانه‌های سیار هستند.

برهمین اساس برنامه حضور گروه اول به این ترتیب است: استان خراسان شمالی ۱۹ تا ۲۱ تیر، استان خراسان رضوی ۲۲ تا ۲۴ تیر و استان خراسان جنوبی ۲۵ تا ۲۷ تیر.

نمایش «آش سنگ» به کارگردانی زهرا مریدی با مضمون حفظ دوستی‌های ارزشمند و ترویج فرهنگ مهربانی، بخشش و صبوری برای گروه اول نمایش داده می‌شود.

در گروه دوم استان مازندران در دو مرحله ابتدا ۱۵ تا ۲۱ تیر و سپس از ۲۸ تیر تا ۵ مرداد، استان اردبیل ۲۲ تا ۲۴ تیر و استان آذربایجان غربی ۲۵ تا ۲۷ تیر میزبان تماشاخانه سیار هستند.

در این گروه نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری و در نکوهش دروغگویی، معرفی نعمت‌های خداوند و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار به نمایش درمی‌آید.

در گروه سوم بچه‌های استان آذربایجان شرقی ۱۹ تا ۲۱ تیر، استان البرز ۲۲ تا ۲۴ تیر به تماشای نمایش «بچه‌های ایران» به کارگردانی مهدی قلعه خواهند نشست که به معرفی شهرها و آداب و رسوم و محصولات و مشاغل مختلف هر استان همراه با موسیقی‌های محلی منطقه می‌پردازد.

همچنین در این گروه استان قم ۲۵ تا ۲۷ تیر ویژه‌برنامه «بچه مسلمان» به کارگردانی محمدصادق مقدسیان را که به موضوع‌هایی چون مهربانی، دوستی، امید و شادی می‌پردازد، خواهد داشت.

در گروه چهارم استان کردستان ۲۲ تا ۲۴ تیر، استان کرمانشاه ۲۵ تا ۲۷ تیر و استان زنجان ۲۹ تیر تا اول مرداد نمایش «آش سنگ» به کارگردانی زهرا مریدی اجرا خواهد شد.

گروه پنجم نیز در استان قزوین ۲۵ تا ۲۷ تیر با استفاده از گروه بومی استان و کامیونت سیار استان قزوین نمایش «هیس ما یک نقشه داریم» به کارگردانی مهدی مردانی را به روی صحنه می‌برد. تلاش گروهی برای رسیدن به هدف از محورهای این نمایش است.

علاوه بر اجرای نمایش‌هایی که بیان شد، برپایی نمایشگاهی با عنوان یک فصل فعالیت تماشاخانه سیار در نگارخانه شهید طاها واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیابان حجاب تهران از برنامه‌های جنبی تماشاخانه‌های سیار است.

فعالیت تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری با اجرای برنامه‌های متنوع در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای نمایش، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، مسابقه و سرگرمی برای اجرا بر روی پنج دستگاه تماشاخانه سیار و با همکاری و همراهی نهادهای مختلف در استان‌های کشور که دغدغه‌های مشترکی در حوزه تعلیم و تربیت دارند، انجام خواهد شد.