به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مکبث داستان اسباب‌بازی‌ها و قاعده مرگ، خنده، اشک" که سجاد افشاریان تهیه کنندگی آن را به عهده دارد؛  به نویسندگی میرسعید مولویان و کارگردانی شیما حسن‌زاده که این روزها در سالن استاد انتظامی روی صحنه می‌رود؛ تخفیف ۵۰ درصدی را برای دانشجویان علاقمند به تماشای این اثر در نظر گرفته است. بر این اساس دانشجویان می‌توانند در روزهای یکشنبه 10 تا چهارشنبه 13 دی ماه از این تخفیف بهره‌مند شوند.

در این نمایش که روایتی متضاد از مکبث، با کشمکش‌های متضاد با اثر اصلی شکسپیر است، بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: علی آرونى، حوریاجمالیان، پریاجمالیان، نگین خلیل‌زاده، یوسف فروتن، رضاکهن، سپیده لطفی، سمانه محمدعلی و مصطفی مهربان.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از: تهیه کننده: مشاور کارگردان: دکتر مریم ایرانمنش،  گرافیک: محمد مساوات، بازی‌دهندگان عروسک: نسیم یاقوتی و شیوا شریعت‌زاده، علیرضا فتحعلیان، حوریاجمالیان، طراح صحنه و لباس: شیماحسن‌زاده، طراح عروسک‌ها: نسیم یاقوتی، دستیار کارگردان: فرنازجهان و بانی، انتخاب موسیقی و آهنگساز: نیما فاتحی، مجریان گریم: افسانه کاشفی، اجرای دکور: سامان قوچانی، ساخت عروسک: نسیم یاقوتی، زهرا براتپور، مریم جنگی، فرناز جهانبانی، یلدا اباذری، شیوا شریعت‌زاده، افسانه محمدی، نسرین اسدی و روبینا مارکوسیان و عکاس: شاهین آزما.

نمایش"مکبث، داستان اسباب‌بازی‌ها و قاعده مرگ، خنده، اشک" از سوم دی تا 24 دی ماه ساعت 17:30، اجراهای عموم خود را در تماشاخانه استاد انتظامی به آدرس خیابان آیت‌اله طالقانی، خ شهید موسوی شمالی (فرصت سابق) باغ هنر، خانه هنرمندان ایران آغاز کرده است.

دانشجویان علاقه‌مند به رزرو بلیت می‌توانند پیش از شروع نمایش به گیشه تماشاخانه استاد انتظامی مراجعه کنند.

 

برگزیدگان مسابقه عکس نمایش "دو دلقک و نصفی" معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه عکاسی نمایش"دو دلقک و نصفی" به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی  جمعه شب هشتم دی ماه طی مراسمی  در تالار اصلی تئاتر شهر با حضور تعدادی از هنرمندان معرفی شدند.

محمد فرنود نماینده هیات داوران مسابقه عکاسی "دو دلقک و نصفی" در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند انتخاب آثار برگزیده بیان کرد: بعد از ارسال آثار شرکت‌کنندگان در مسابقه عکس نمایش "دو دلقک و نصفی"  متوجه این موضوع شدیم که فاصله کیفی تعدادی از آثار فارغ از ارزش‌های کیفی که داشت خیلی نزدیک به هم بودند. به همین جهت تصمیم گرفتیم علاوه بر انتخاب تعدادی از آثار به عنوان نامزد دریافت جایزه و البته نمایش آن‌ها در نمایشگاه مجازی، سه اثر را به صورت مشترک به عنوان آثار برگزیده بخش نهایی انتخاب کرده و جوایز را به نوعی میان آنها تقسیم کنیم.

وی افزود: متاسفانه در برخی از آثار ارسالی که مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت تعدادی از آثار بود که برخی از شرکت‌کنندگان روی آن دست برده بودند و این اتفاق خوبی نبود. به همین جهت ما از همان ابتدا این آثار را حذف کردیم اما امیدوارم چنین موضوعی دیگر در چنین مسابقاتی تکرار نشود.

بر اساس این گزارش بعد از صحبت‌های فرنود نوبت به  معرفی برگزیدگان مسابقه عکس نمایش "دو دلقک و نصفی" در بخش‌های مختلف رسید.

در بخش نامزدهای دریافت جایزه و نمایشگاه مجازی فوژان پارسا، ریحانه جعفری‌راد، مرتضی زمانی، ماریا قهرمانی‌زاده و سینا صداقتی، در بخش قدردانی بهنام توفیقی و مریم اصلانی و در بخش برگزیدگان مهران صادری، افرا شهباززاده و مریم غمگسار به عنوان برگزیدگان مسابقه عکس "دو دلقک و نصفی" معرفی شدند.

ایران دررودی، نادر مشایخی، عزت الله مهرآوران، فرهاد مهندس پور، اتابک نادری، ابراهیم حسینی، مجید گیاهچی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند، این در حالی است که مسعود فروتن اجرای این مراسم را به عهده داشت.

 

نمایش"بیست متری" به تئاتر باران می آید

نمایش "بیست متری" به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از 10 دی‌ماه هر شب ساعت 19 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود. رضا بهرامی، سارا الهیاری، امیر عدل‌پرور و هومن بنایی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

"بیست متری" که تازه‌ترین اثر گروه تئاتر "نزدیک" است با عنوان "جوادیه" به کارگردانی کهبد تاراج سال گذشته در تالار محراب و در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و اکنون با حداقل تغییرات در تئاتر باران به صحنه می رود.

داستان این نمایش درباره منطقه بیست‌متری جوادیه است. چهار روایت از چهار نفر از اعضای این محله که در دهه شصت گم شده‌اند، روایت می‌شود. مدت‌زمانی در اختیار این چهار نفر قرار گرفته است تا در محله خود بچرخند و خودشان را تعریف کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: امیر قالیچی، دستیار کارگردان: امیرحسین نوح‌نژاد، طراح صحنه و لباس: رضا بهرامی، طراح پوستر و بروشور: شایان جعفرپور، طراح نور: رضا خضرایی، عکاس: یاسمن پولادی‌ها و روابط عمومی و تبلیغات مجازی: امیر قالیچی.

 

مهرداد رایانی مخصوص به رادیو نمایش می‌آید

یک شنبه دهم دی ماه، شنونده برنامه "با درام نویسان معاصر ایران" از رادیو نمایش باشید.

در هر قسمت از برنامه، اثر منتخب از یک نمایشنامه‌نویس ایرانی  به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

"با درام نویسان معاصر ایران با هدف  معرفی فعالیت‌های درام نویسان ایرانی در آیتم‌های گفت‌وگو، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه‌نویسی به صورت هفتگی در 5 قسمت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

میهمان این هفته برنامه با "درام نویسان معاصر ایران"، مهرداد رایانی مخصوص از نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران است. 

بر اساس این خبر، "با درام نویسان معاصر ایران" به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و محمود احمدی تهیه کننده، علی حاجی نوروزی صدابردار و نرگس موسی پور افکتور آن هستند.

"با درام نویسان معاصر ایران" به مدت 5 روز ساعت 20:15 از رادیو نمایش یه روی آنتن خواهد رفت.

 

جشن تولد بهرام بیضایی، همزمان با روخوانی "آرش"

جلسه نمایشنامه‌خوانی "آرش" به کارگردانی هادی سروری در حالی روز جمعه هشتم دی ماه در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد که گروه اجرایی این اثر نمایشی بعد از پایان این برنامه به صورت نمادین برای سالروز تولد استاد بهرام بیضایی نویسنده این اثر جشن تولدی را برگزار کردند.

هادی سروری کارگردان جلسه نمایشنامه‌خوانی آرش پس از پایان برنامه ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در این اجرا از تماشاگران درخواست کرد تا در کنار گروه اجرایی در جشن تولد نمادین استاد بهرام بیضایی حضور داشته باشند.

در این جلسه نمایشنامه‌خوانی شیرین صمدی، علیرضا جلالی‌تبار و هادی سروری به عنوان نقش‌خوان حضور خواهند داشتند.