به گزارش هنرآنلاین، به مناسبت روز کاهش بلایای طبیعی، نمایش رادیویی "در امتداد زمستان" و "بم تهران" به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. "در امتداد زمستان" را لیدا شیرمرد نوشته و داستان زندگی یک مددکار است که خانواده‌اش را در زلزله از دست داده است و به همین سبب در زلزله‌ای دیگر به کمک آسیب‌دیدگان می‌رود که در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

"در امتداد زمستان" به کارگردانی فریدون محرابی و با هنرمندی مهدی نمینی مقدم، حمید منوچهری، نوشین حسن زاده، مهرخ افضلی، صفاآقاجانی، فریدون محرابی و شیما جان قربان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این نمایش به تهیه کنندگی داوود نقلانی، صدابرداری رضا طاهری و افکت محمدرضا قبادی فر، از روز سه شنبه 5 دی ماه ساعت 13:30 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

همچنین به همین مناسبت نمایش رادیویی "بم تهران" به نویسندگی محمدرضا زندی و کارگردانی رامین پورایمان ساعت 15 و 15 از رادیو نمایش پخش می‌شود که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

"خانه روشنان" اجرایی با محوریت شعر و عشق

"خانه روشنان" تازه‌ترین کار بهنود بهلولی است که پیش از این اجراهای متفاوتی مانند "توریست" و "تله موش" را از  او شاهد بودیم. "خانه روشنان" نیز در پی اهداف گروه کارگاه، اجرایی متفاوت است با محوریت سه عنصر "محیط"، "مخاطب" و " امر اقتباس".

این تجربه ذیل طبقه‌بندی هنر اجرای محیطی با تیکه بر دو امر "آیین" و همچنین "آداب پذیرایی ایرانی"، در یک خانه قدیمی اتفاق می‌افتد.

در این اجرا نیز مانند کارهای پیشین این گروه، مخاطب نقش پررنگی دارد، او در این اجرا در نقش مهمان وارد اجرا می‌شود.

"خانه روشنان" در ادامه کارهای پیشین گروه پس از برگزاری کارگاه و طی پنج ماه تمرین، با استفاده از اتودهای خود بازیگران در محیط اجرا کامل شده و بخشی از بدنه آن در پیوند با حضور مخاطب حیات خواهد یافت.

این نمایش از اول دی تا 30 دی در یک خانه قدیمی به آدرس خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک هجده، ساعت 19:30 اجرا می‌شود.

بازیگران این اثر نمایشی ادی احمدی، علیرضا بخشی استوار، نگار پیش آهنگ، شهرزاد حسنی، صحرا رزم جو، زانا رستمی، سوما زمانی، محمد ستاری‌فر، مینا صفری، امیر عبادی، مهتاب عربلو، مهسا عربلو، پروانه غفاری، فرزین فولاد پنجه، جواد کارگر، بهار کاظمی روشان و بردیا مشهودی هستند.

عوامل این نمایش به شرح زیر است: نویسنده: سیاوش حیدری، طراح و کارگردان: بهنود بهلولی، گروه کارگردانی: امیر حسین حسینی و جواد حیدری و موسیقی: امیرحسین ناظم‌زاده.

 

نمایش "عصاره مهربانی" به روی صحنه می رود

نمایش کودکانه "عصاره مهربانی" ویژه کودکان به کارگردانی احمد مایل تا 22 دی در فرهنگ‌سرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

این نمایش قصه زنبور عسلی به نام زنبورک است. زنبورهای قرمز باغ زنبورهای عسل را نابود می‌کنند و گلها را از ریشه در می‌آورند؛ زنبورک به فکر چاره می‌افتد تا راهی برای شکوفا کردن گل‌ها پیدا کند ....

رضا فقیهی، آلا سعیدی، فاطمه بای، یاسمن آقایی، حمید سعادت، زهرا حاجعلی، رضا رهگویی، النا طلایی و ابراهیم دژدار از بازیگران این نمایش هستند.

علاقمندان برای تماشای نمایش می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.   

 

تماشاخانه سرو 6 دی ماه افتتاح می‌شود

تماشاخانه سرو روز چهارشنبه 6 دی ماه 1396 با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولین تئاتر کشور و خبرنگاران رسانه‌های جمعی بازگشایی می‌شود. 

تماشاخانه سرو به شکل بلک باکس گنجایش 140 تماشاگر را دارد و با طراحی جدید و تغییراتی که در فضای محیطی آن انجام شده است به مجموعه سالن‌های فعال تئاتر کشور می‌پیوندد.

 این تماشاخانه بعد ازمراسم بازگشایی میزبان نمایش "فیش آباد" به کارگردانی سیروس همتی و نمایش "23" به کارگردانی مسلم رضایی خواهد بود. 

پیش از این تماشاخانه سرو به مدت دو سال در مجموعه روایت فتح میزبان هنرمندان و نمایش‌های حوزه انقلاب و دفاع مقدس بود که با آغاز عملیات نقشه‌‌برداری جهت احداث پردیس هنری روایت فتح، این تماشاخانه به محل تازه‌ای واقع در خیابان طالقانی، نرسیده به ایستگاه مترو طالقانی انتقال یافت.