گروه موسیقی هنرآنلاین: شب گذشته، کنسرت ارکستر نوای آفتاب در هتل اسپیناس روی صحنه رفت. ارکستر نوای آفتاب با رهبری امین سالمی و امیر رفعتی به اجرا پرداختند. این کنسرت مهمانان زیادی از هنرمندان تا علاقه‌مندان به موسیقی داشت. قرار بود در این کنسرت قطعات فاخر و ارزشمند پاپ دهه 40 تا 60 را بشنویم.

در ابتدا مهمانان هنگام پارک کردن ماشین در پارکینگ با حرکت عجیبی مواجه می‌شدند. مامور مربوطه هزینه پارکینگ را دریافت می‌کرد اما قبضی به رانندگان تحویل نمی‌داد. همین امر خبر از یک کار غیرقانونی می‌داد. اگر هزینه پارکینگ توسط تیم برگزاری کنسرت پرداخت شده بود، چرا از رانندگان هزینه مجزایی دریافت می‌شد و اگر بنا به دریافت هزینه از رانندگان بوده چرا قبضی به آن‌ها تحویل نمی‌شد؟

همچنین برای ورود به سالن کنسرت نیز باید رمپ طویل هتل را تا طبقه سوم می‌پیمودیم که قطعا برای سالمندان، کودکان و افراد ناتوان کار سختی بود. آسانسور هتل هم گویا فقط در صورت هماهنگی قابل استفاده بود! این‌ها اتفاقاتی بودند که از چنین هتلی که اینقدر اسم و رسم پیدا کرده دور از ذهن بود، اما تصوراتمان را از همان ابتدا نسبت به این هتل گران‌قیمت تغییر داد.

از بدو ورود بروشوری که نام قطعات و آهنگساز آن‌ها روی آن درج شده بود به دست همه داده می‌شد. نام برخی از قطعات بیشتر از بقیه آشنا بود و مخاطبان را سر ذوق می‌آورد.

قرار بود کنسرت در دو سانس در ساعات 18:30 و 21:30 روی صحنه برود. سانس اول با نیم ساعت تاخیر شروع شد. سالن تقریبا پر شده بود و حضار با تشویق‌های خود اظهار چشم‌انتظاری می‌کردند. گروه ارکستر در میان تشویق حاضران روی صحنه آمد و نوازنده‌ها در جای خود مستقر شدند. سپس امین سالمی به عنوان رهبر ارکستر و امیر رفعتی به عنوان خواننده روی صحنه آمدند و پس از عرض سلام و خوش‌آمد به حاضران، اجرای اولین قطعه را آغاز کردند.

اجرای قطعات بدون مشکل و با کیفیت خیلی خوبی پیش رفت. صدای خواننده در فراز و فرودها بسیار خوب بود و حاضران را به وجد می‌آورد. چند دهه‌نودی را دیدم که از ابتدا با تصور اینکه کنسرت برایشان حوصله‌سربر است، با گوشی والدینشان مشغول شدند. اما همان اوایل برنامه بود که آن‌ها هم با کنسرت همراه شدند و بازی داخل گوشی جای خودش را به دوربین داد تا از آن لحظات ناب فیلم و عکس بگیرند. اجرای با کیفیت گروه ارکستر و صدا و اجرای خوب خواننده باعث شده بود همه از شنیدن موسیقی خوب، درست و واقعی و شنیدن قطعات نوستالژی لذت ببرند. امیر رفعتی، خواننده جوان این کنسرت فرزند استاد قاسم رفعتی است که با اجرای خوبش نشان داد می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد و به‌زودی از خوانندگان نامدار ایران شود. در واقع در خواندن کنار ارکستر خواننده نشان می‌دهد که چند مرده حلاج است و رفعتی نشان داد توانمند و بااستعداد است.

اتمام هر قطعه به تشویق‌های حضار متصل می‌شد. در میانه کنسرت چهار اثر با نوازندگی ارکستر و بدون خواننده اجرا شد که آن‌ها هم با همراهی حاضران مواجه شد. در انتها نیز سالمی از هنرمندانی که در سالن حضور داشتند قدردانی کرد. حضور پررنگ هنرمندان نیز در این کنسرت حائز اهمیت بود. هنرمندانی چون صدرالدین حجازی، قاسم رفعتی، حمیدرضا نوربخش، محمدرضا علیمردانی، مرجانه گلچین، فاطمه گودرزی، چنگیز حبیبیان، اکبر رحمتی و سایر هنرمندان عرصه سینما و موسیقی در کنار مردم یکشنبه شب در هتل اسپیناس پالاس به تماشای اجرای ارکستر نوای آفتاب نشستند.